وزارت آموزش و پرورش

بخشنامه اصلاحی نقل و انتقال معلمان در سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۱

بخشنامه اصلاحی نقل و انتقال معلمان سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ (بخشنامه شماره ۱۰/۷۱۰ مورخ ۷/۲/۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش)

اداره کل آموزش و پرورش استان…

پیرو بخشنامه ۶/۷۱۰ مورخ ۲۹/۱/۱۴۰۱ و در راستای عدم تمرکز، افزایش بهره‌وری و ساماندهی نیروی انسانی، همچنین افزایش رضایت شغلی و تسهیل شرایط خدمت فرهنگیان محترم، شیوه‌نامه نقل و انتقال نیروهای رسمی و پیمانی متقاضی انتقال دائم و موقت برون استانی با تأکید بر رعایت عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد و سایر ضوابط و مقررات مربوط در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ ارسال می‌شود. لازم به ذکر است مفاد بخشنامه فوق لغو و بلااثر می‌گردد.

بخشنامه اصلاحی نقل و انتقال معلمان سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۱

الف) تعاریف

انتقال دائم برون استانی: جابجایی و تغییر همیشگی محل خدمت از یک منطقه استان به مناطق یک استان دیگر در قالب ضوابط و مقررات

انتقال موقت برون استانی: جابجایی و تغییر یک ساله محل خدمت از یک منطقه استان به مناطق یک استان دیگر به منظور رفع مشکلات کارکنان در قالب ضوابط و مقررات

نکته: متقاضیان این نوع انتقال در صورت درخواست تمدید انتقال در سنوات بعدی، باید درخواست انتقال جدید خود را در سامانه مربوط ثبت و از تأیید آن اطمینان حاصل نمایند.

متعهد خدمت: افرادی که به موجب قانون متعهدین خدمت و تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی متعهد می شوند که دو برابر مدت تحصیل (فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی) یا به میزان ۱۰ سال (پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی) در منطقه تعیین شده، خدمت نمایند.

انتقال استثناء: انتقال مشمولین گروه هدف، خارج از شرایط عمومی تعیین شده در قالب ضوابط و مقررات

نیاز و عدم نیاز: بررسی وضعیت تراز نیروی انسانی به تفکیک اداره/ گروه رشته/ جنس

ب) کلیات فرایند نقل و انتقال برون استانی

فرایند نقل و انتقال برون استانی سال تحصیلی آتی بصورت هماهنگ یک مرحله ای و پردازش نرم افزاری با توجه به فهرست فضلی امتیاز تأیید شده متقاضیان و بر اساس جداول تراز نیروی انسانی ادارات (به تفکیک اداره/ گروه رشته/ جنسیت) مطابق جدول زمان‌بندی پیوست انجام خواهد شد.

ج) کلیات فرایند نقل و انتقال درون استانی

نقل و انتقال درون استانی، با رعایت ضوابط و مقررات مربوط در بازه زمانی ۱۵/۲/۱۴۰۱ لغایت ۱۵/۴/۱۴۰۱ به اداره کل آموزش و پرورش استان تفویض می‌گردد.

د) ضوابط و مقررات ثبت درخواست انتقال:

۱) انتقال دائم: نداشتن تعهد خدمت به منظقه، لازمه انتقال دائم است. بر این اساس فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (به میزان دو برابر مدت تحصیل) و مستخدمین ماده ۲۸ (به مدت ده سال) و سایر کارکنان که تعهدی مبنی بر خدمت در مناطق مورد تعهد داده اند، مجاز به ثبت درخواست انتقال دائم نمی‌باشند.

۲) انتقال موقت: دارا بودن حداقل (۲) سال سنوات تجربی

نکته: از سال تحصیلی جاری، تمدید انتقال موقتبه مدت سه سال مجاز می‌باشد. لذا اداره کل آموزش و پرورش استان مکلف است در مدت اعلام شده نسبت به تعیین تکلیف متقاضیان (انتقال دائم یا ساماندهی در استان مبدأ خدمتی) برابر ضوابط، اقدام لازم را معمول نمایند.

۳) ملاک محاسبه سابقه خدمت آموزشی تمام وقت در آموزش و پرورش، سوابق مندرج در حکم کارگزینی تا تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۱ می‌باشد.

۴) مدت سوابق خدمت بصورت حق التدریس، نهضت سوادآموزی، مأموریت به سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین و … جزو سابقه خدمت برای انتقال محسوب نخواهد شد.

ز) وظایف مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش مبدأ:

۱- تکمیل جداول وضعیت نیروی انسانی (نیاز و عدم نیاز) در هر منطقه به تفکیک دوره تحصیلی، گروه تدریس، جنسیت و تأیید آن توسط استان

۲- تأیید فرم امتیازبندی و تقاضا بر اساس ضوابط نقل و انتقال تعیین شده در سامانه جامع منابع انسانی به آدرس: hrm.medu.ir

در حال تکمیل…

دانلود متن کامل ابلاغی بخشنامه

مطلب مرتبط:

3 دیدگاه

  1. سلام
    لطفا در نقل وانتقال همکاران فرهنگی عدالت را رعایت کنید چون بعضی از همکاران با سابقه های کم وخدمت یک یا دوسال یا.. در شهرستان های استان تهران به شهر تهران منتقل شدن اما من باسابقه ۱۹سال یا همکاران با سوابق بیشترمنتقل نمیشیم

  2. سلام بنده ماده ۲۸ امسال هستم همسرم نظامی واز مهرماه مشخص شدکه باید در شهر دیگری غیراز شهر محل سکونت ما باشند الان سه فرزند دارم که آخری تازه یکساله شده باانتقالی بنده موافقت نشدالان خانواده بنده دیگه معنای خانواده نداره می خوام مرخصی بدون حقوق بگیرم و برم ولی سال آینده هم نمیتونم در زمان مشخص شده درخواست انتقال بدم چون تازه مهرمشخص میشه همسرم کدام استان باید خدمت کنه….
    آیا فریادرسی هست؟؟؟؟
    یابید باوجود عشق به این شغل انصراف بدم

  3. آیا اطلاق زوج فرهنگی به همسرانی که در مدارس غیر دولتی درحال انجام وظیفه هستند و از دوره ی سرباز معلمی تا کنون ۵ سال(۲ سال در مدارس دولتی و۳ سال در مدارس غیر دولتی )اشتغال داشته اند می شود؟
    برای انتقال همسربه شهرستان زادگاه و محل خدمت مرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام