آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

تحویل کارنامه، مدارک و پرونده تحصیلی دانش‌آموزان به مادران مانعی ندارد

شناسنامه قانون- مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش، نظر تفسیری شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص امکان تحویل کارنامه دانش‌آموران به مادران را به مدیران کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ کرد.

به گزارش شناسنامه قانون، در هفته‌های گذشته برخی رسانه‌ها از خودداری تحویل کارنامه دانش‌آموزان به مادر آنها در برخی مدارس خبر داده بودند. همچنین گفته می‌شد در اغلب مدارس پرونده تحصیلی دانش‌آموزان صرفاً به پدر آنها تحویل داده می‌شود.

تحویل کارنامه، مدارک و پرونده تحصیلی دانش‌آموزان به مادران مانعی ندارد (بخشنامه شماره ۳۴۰/۱۱۰ مورخ ۰۳/۰۷/۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش)

مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان…

با عنایت به بروز ابهام در تفسیر لفظ «ولی» مندرج در تبصره یک ماده ۱۵۷ آیین‌نامه اجرایی مدارس مصوب ۱۰/۰۵/۱۴۰۰ کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، با عنوان «تحویل پرونده و مدارک تصیلی دانش‌آموز به ولی یا سرپرست قانونی وی با تشخیص مدیر بلامانع است». به پیوست نامه شماره ۱۱۹۷۴۱/۱۲۰ مورخ ۳/۷/۱۴۰۰ متضمن تفسیر شورای مذکور مبنی بر اینکه «در شرایط عادی هیچ تفاوتی بین والدین (پدر یا مادر) در رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان و اخذ مدارک و پرونده تحصیلی آن‌ها وجود ندارد»، برای اجرا ابلاغ می‌شود.

محمدحسین کفراشی- مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام