اخبار اداری و استخدامی

تغییر مجدد معافیت مالیاتی حقوق سال ۱۴۰۰ از ۴ به ۵ میلیون تومان | تغییر طبقات پلکانی

شناسنامه قانون | 5926729 162

به گزارش شناسنامه قانون، محمد رشیدی، دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در برنامه زنده گفت وگوی ویژه خبری که پنجشنبه، ۲ بهمن ماه از شبکه دو سیما با موضوع تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون پخش شد، با اشاره به شرایط سخت معیشتی در زمان شیوع کرونا، گفت: تلاش کردیم پرداخت مالیات به نفع اقشار کم درآمد باشد و کسی که حقوق پایین دریافت می کند مالیات کمتری دهد و یا معاف شود و مالیات های بیشتر از حقوق های بالاتر دریافت شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به افزایش حقوق ۲۵ درصدی تعیین شده از سوی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، عنوان کرد: براین اساس افرادی که حقوق آن ها تا ۵ میلیون تومان است ازپرداخت مالیات معاف می شوند، آن هایی که تا سقف ۱۰ میلیون تومان دریافت می کنند، ۱۰ درصد مالیات پرداخت می‌کنند و به همین نسبت افرادی که بالای ۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، بیشترین مالیات را می پردازند.

همچنین نادران، رییس کمیسیون تلفیق با تاکید بر تنظیم نظام مالیات بندی به نفع طبقات پایین، اذعان داشت: دولت تا سقف ۴ میلیون تومان را معاف از مالیات کرده بود و بیشترین فشار روی حقوق ۴ تا ۱۰ میلیون تومان و بعد از آن تا ۱۶ میلیون تومان بود که ما این ساختار را اصلاح کردیم و تعداد طبقات را افزایش دادیم که براین اساس مالیات پرداختی ۹۰ درصد کارکنان دولت بین ۱۰ تا ۱۵ درصد می شود که این میزان نسبت به پیش بینی دولت کمتر شده است لذا دولت به کاهش درآمدهای مالیاتی خود معترض شد که تاکید کردیم این مالیات از پردرآمدها گرفته شود.

به گزارش شناسنامه قانون، این در حالی است که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه روایت متفاوتی از سقف و طبقات مالیاتی پلکانی ارائه کرده بود. روایت متفاوت سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه را در این مطلب بخوانید:

تعیین سقف پاداش بازنشستگانی سال ۱۴۰۰ و مالیات پلکانی حقوق

مطالب مرتبط:

تصویب افزایش ۲۵ درصدی حقوق کلیه کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

– تعیین سقف پرداختی حقوق کارکنان و مدیران دولتی در سال ۱۴۰۰

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام