اخبار اداری و استخدامی

اصلاح ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰/ پیگیری استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: بزودی جلسه‌ای با حضور رئیس بنیاد شهید، رئیس امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص استفساریه اخیر مجلس درباره تبدیل وضعیت ایثارگران که سازمان امور استخدامی تاکنون آن را اجرا نکرده، برگزار شود.

احمد امیرآبادی فراهانی

احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از برگزاری جلسه امروز خود با حضور اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونان وی و سردار شریفی رئیس امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح برای بررسی امور ایثارگران خبر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مهمترین مصوبه این نشست، انجام توافق لازم برای انتقال پرونده جانبازان زیر ۲۵ درصد از سپاه به بنیاد شهید بود و مقرر شد، حداقل حقوق کارکنان دولت که حدود ۲ میلیون و دویست هزار تومان است به این افراد که حدود ۳۸ هزار نفر هستند، پرداخت شود.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه چند تبصره در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰ در نشست امروز تصویب شد، بیان کرد: پرداخت معوقه خانواده ایثارگران، تحصیل ایثارگران، پرداخت وام رزمندگان، بحث کمیسیون جانبازان مدافع حرم و … از مواردی است که در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی خواهند شد. 

وی افزود: هزینه شارژ کارت ایثار رزمندگان برای ۱ میلیون رزمنده با سرانه هر نفر ۳۰۰ هزار تومان و در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه نیز پیش بینی و مقرر شد، در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار رزمندگان معسر از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حداقل ۳ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: همچنین اصلاح ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰ تصویب و قرار شد، این موضوع در کمیته ایثارگران کمیسیون تلفیق بودجه بررسی و پیگیری شود.

امیرآبادی‌فراهانی در پایان در خصوص عدم اجرای مصوبه اخیر مجلس در مورد ایثارگران توسط سازمان امور استخدامی تاکید کرد: قرار شد، جلسه‌ای با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس امور ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص استفساریه اخیر مجلس در مورد بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه و تبدیل وضعیت ایثارگران که سازمان امور استخدامی تاکنون آن را اجرا نکرده، برگزار شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام