اخبار اداری و استخدامی

قانون جدید استخدام ایثارگران شامل چه کسانی است؟

قانون استخدامی اخیر ایثارگران شامل کدام دسته از آن‌ها می‌شود؟

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قانون اخیر مجلس درباره استخدام ایثارگران شامل آن دسته از ایثارگرانی که در حال حاضر به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند، می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تایید استفساریه استخدام ایثارگران توسط شورای نگهبان قانون گفت: قانون اخیر مجلس درباره استخدام ایثارگران شامل آن دسته از ایثارگرانی که در حال حاضر به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند، می‌شود. 

وی تاکید کرد: خانواده های شهدا اعم از فرزند، همسر، خواهر و برادر شهید، جانبازان و فرزندان آنها، با هر درصدی که جانبازی به آنها تعلق گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: همچنین رزمندگان و فرزندان رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در میدان‌های دفاع مقدس را دارند و آزادگان و فرزندان آزادگانی که بیش از یک سال سابقه اسارت دارند هم مشمول این قانون می‌شوند.

حاجی‌بابایی بیان کرد: ایثارگران شاغلی که تا مورخ ۲۹ اسفند ماه سال ۹۵ به صورت شرکتی، قراردادکار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال داشته‌اند، در گروه‌های یاد شده، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

هفته گذشته استفساریه استخدام ایثارگران به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید و براساس این قانون دولت مکلف به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی شده است.

مطالب مرتبط:

قانون تفسیر بند “و” ماده (۴۴) قانون برنامه پرنامه پنجم توشعه

1 دیدگاه

  1. سلام پدر من ۴ ماه حضور داوطلبانه داشته و خودم لیسانس معماری و فوق لیسانس عمران دارم و تو شرکتهای خصوصی سابقه کار دارم ایا امکان استفاده از این قانون برای من وجود داره؟ ممنون میشم جواب بدهید?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام