آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جمشید انصاری: جبران صبوری و همراهی کارکنان دولت توسط دولت

معاون رئیس جمهوری گفت: شایسته سالاری حق مردم است تا بهترین خدمات را از دستگاهها بگیرند و رویکرد ما کاهش هزینه خدمات دولتی، بالابردن بهره وری، کیفیت خدمات و استخدام شایستگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری دوشنبه شب در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، در استانداری قزوین برگزار شد گفت: امروز در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه داریم راه شهدا ادامه دهیم و پاسدار خون آنها باشیم.

وی بیان کرد: دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردها و تبیین اهداف آن است تا بدانیم از کجا به کجا رسیده‌ایم و این دستاورد را برای نسل جوان که شور و حماسه انقلاب را ندیدند و واقعیت‌ها را نمی‌دانند و شناخت دقیقی از اهداف نظام و امام ندارند بازگو کنیم.

انصاری افزود: آنچه بر کشور گذشته و خواسته مردم بوده برای نسل جوان باید بازگو شود و زمینه پیوند آنها با آرمان‌ها و اهداف انقلاب را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: افتتاح یک هزار میلیارد تومان طرح در استان قزوین بخشی از خدمات دولت است تا کام مردم شیرین شود.

فعالیت‌های اقتصادی باید به بخش خصوصی سپرده شود

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: باید اتکا به بخش خصوصی داشته باشیم اما نمی‌توان دولت را به عنوان متولی ارائه خدمات به مردم از نگاه دور کنیم زیرا دولت نهاد اصلی پیش برنده خدمات به مردم است و شما وظیفه دارید بهترین خدمت را به مردم ارائه کنید.

وی افزود: دولت مسئول تأمین خدمات و کالای عمومی برای مردم است و این بخش قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست و امنیت، نظم، دادخواهی، تصدی تکلیفی مثل آموزش، توسعه، بهداشت و درمان و ایجاد زیرساخت‌ها برای کار اقتصادی مثل توسعه راه‌ها و تأمین انرژی بر عهده دولت‌ها بوده و هست.

انصاری اضافه کرد: ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور از انرژی برق، ۸۵ درصد از آب شرب، ۹۰ درصد از تسهیلات گاز طبیعی، برخوردار شده‌اند و در ارتباطات نیز بسیاری از روستاها از اینترنت استفاده می‌کنند که دستاوردهای مهمی است.

وی گفت: ۹۸ درصد دانش آموزان لازم التعلیم تحت پوشش آموزش درسی قرار دارند و آموزش و بهداشت در کشور در حد قابل قبولی است که نباید آن را نادیده بگیریم و فراموش کنیم.

انصاری اضافه کرد: هدف دولت و نظام گسترش توزیع عادلانه امکانات و خدمات زیربنایی در همه مناطق شهری روستایی است و بویژه مناطق کم برخوردار در اولویت هستند تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

انقلاب اسلامی در گسترش عدالت موفق بوده

وی اضافه کرد: امروز مدعی هستیم که انقلاب اسلامی توانسته در تعمیم عدالت و گسترش آن در جامعه دستاوردهای خوبی داشته باشد و این روند همچنان با سرعت ادامه دارد.

انصاری اظهار داشت: دولت باید این مجموعه خدمات و کالا را بر عهده بگیرد و درست انجام دهد و فراهم کردن خدمات یک طرف و ارائه کیفی آن طرف دیگر است و دولت در ۴۱ سال گذشته در تأمین زیرساخت‌ها و امکان اجرای تصدی تکلیفی و خدمات عمومی فراتر از مأموریت و انتظار عمل کرده اما اینکه آیامردم هم استفاده مناسب برده‌اند بحث دیگری است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور یادآور شد: مدیران و کارمندان دولت باید اهتمام و تلاششان این باشد که بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند و همه کارکنان تحت مدیریت شما باید بالاترین سطح رضایتمندی را کسب کنند.

وی اظهار داشت: وظیفه داریم بهترین کیفت خدمت رسانی را داشته باشیم و از سرمایه گذاری ها بیشتر استفاده کنیم و بهره وری را بالا ببریم.

انصاری گفت: امروز مشکلات اداری زیادی داریم و برای اینکه بتوانیم از امکانات موجود درست استفاده کنیم و خدمت مناسب بدهیم باید همت بیشتری کنیم.

شایسته سالاری حق مردم است

انصاری در ادامه اضافه کرد: شایسته سالاری در نظام اداری حق مردم است که از بهترین خدمت گذاران برخوردار باشند تا بهترین خدمت را بگیرند لذا عدالت در استخدام و استفاده از شایستگان در اولویت است.

وی اظهار داشت: اصلاح نظام اداری و اصلاح فرآیندهای آن اولویت است و باید بتوانیم شایسته سالاری را عملیاتی کنیم.

معاون رئیس جمهور گفت: در همه دولت‌ها به بخشی از مسائل توجه بیشتری شده و در یک دولت به راه روستایی، در یک زمان به توسعه انرژی و گازرسانی، در یک زمان آبرسانی و برق رسانی مورد توجه بیشتر بوده است.

دستاوردهای نظام در عرصه‌های مختلف نمره قبولی گرفته است

وی اضافه کرد: بهبود منابع انسانی در مجموعه دولت و کاستن از هزینه‌ها در اراده خدمات باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

انصاری گفت: اینکه هزینه خدمات بخش دولتی از بخش خصوصی بالاتر باشد منطقی نیست و این رویکرد باید اصلاح شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: متوسط سرانه یک دانش آموز در مدارس غیر دولتی حدود ۶۰ درصد سرانه آن در مدارس دولتی است که به نظر می‌رسد یک جای کار اشکال دارد که در هزینه‌های خدمات زیربنایی، بهداشت و درمان، هم اینگونه است و خدمات ما گران است.

انصاری افزود: بالا بودن هزینه خدمات دولتی نسبت به بخش خصوصی که هنر نیست لذا باید ضمن ارتقای سطح کیفی خدمات دولتی برای کاهش هزینه‌ها همت کنیم و توسعه دولت الکترونیک را در دستور کار قرار دهیم.

قدردان خدمات مدیران و کارمندان هستیم

معاون رئیس جمهور گفت: در این شرایط که با تهدید دشمن و تشدید تحریم مواجهیم باید از تلاش همه مدیران دلسوز و خدوم که در بدترین شرایط در مسیر خدمت رسانی گام بر می‌دارند تشکر و قدردانی و اعلام کنیم که دولت از مشکلات مردم و مدیران و کارمندان آگاه است.

انصاری اظهار داشت: همه ما با یک عزم ملی اراده کرده‌ایم که از مشکلات عبور کنیم و در این وضعیت از صبوری و همراهی همه کارکنان دولت سپاسگزاریم و این ایثار از چشم دولت دور نیست و آن را جبران خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام