آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نیروهای شوراهای حل اختلاف جذب دادگستری‌ها می‌شوند

معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور از جذب نیروهای این شوراها در دادگستری‌ها خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع شماره یک شوراهای حل اختلاف خلیج فارس بندرعباس اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها و مطالبات کارکنان این مجموعه در خصوص تعیین تکلیف وضعیت استخدام آنها می باشد که این مطالبه بحق و قانونی یکی از دغدغه های خود قوه قضاییه هم است.

وی ادامه داد: در لایحه جدید که طی چند روز آینده به مجلس ارسال خواهد شد، مقرر گشته در جذب نیروهای دادگستری از پرسنل شوراهای حل اختلاف استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری بیان داشت: امیدواریم در دوره جدید و با نگاه ویژه حجت الاسلام والمسلمین رییسی، شوراهای حل اختلاف در شرایط بهتری قرار گیرد.

وی تعیین تکلیف وضعیت اشتغال اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف را از دغدغه های مهم ریاست قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: به دستور حجت الاسلام رییسی، محاکم قضایی کشور در همه استان ها در صورت نیاز به جذب نیرو، باید از اعضای واجد شرایط استخدام شورهای حل اختلاف بهره مند شوند.

رییس شوراهای حل اختلاف کشور خاطرنشان کرد: تقویت عملکرد شوراهای حل اختلاف مبتنی بر افزایش خروجی پرونده های منجر به صلح وسازش و عدم ورود اعضای شوراهای حل اختلاف به مباحث قضایی از رویکردهای اصلی ریاست جدید قوه قضاییه است.

در ادامه این بازدید حجت الاسلام والمسلمین مظفری با حضور در جمع مراجعان به مجتمع شوراهای حل اختلاف خلیج فارس شهرستان بندرعباس ضمن گفت وگو و استماع درخواست‌های آنها و بررسی پرونده‌ها ، از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها قرار گرفت و و دستورهای لازم را در جهت پیگیری صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام