آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور: بکارگیری “کارمندِ بدون تصدی پست سازمانی” ممنوع است

سازمان اداری و استخدامی در واکنش به معضل کارمندان بیکار تاکید کرد، هرگونه بکارگیری و پرداخت حقوق به کارمندان دستگاه اجرایی بدون تصدی یکی از پستهای سازمانی مصوب ممنوع است.

شناسنامه قانون | edari estekhdami

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سازمان اداری و استخدامی به خبر “معضل کارمندان بیکار در برخی سازمان‌های دولتی با حقوق  8 میلیونی” واکنش نشان داد و تاکید کرد،  هرگونه بکارگیری و پرداخت حقوق به کارمندان دستگاه اجرایی بدون تصدی یکی از پستهای سازمانی مصوب ممنوع است.

در این گزارش آمده است، در مصاحبه انجام شده با آقای حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی موارد عدم رعایت موارد فوق مطرح شده هیچ گونه مسائل و تعریف مشخصی از آن ارائه نشده است.  بدیهی است به جهت بررسی ادعای مطروحه نیاز به ارائه مصادیق و مستندات موضوعی مرتبط است.

البته همان طور که در ماده 66 قانون مدیریت خدمات کشوری تصریح شده است پست سازمانی جایگاهی است که در ساختار سازمانی دستگاه‌های اجرایی برای انجام وظایف و مسئولیت‌های مشخص پیش‌بینی و برای تصدی یک کارمند از دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته می‌شود.

ضمن آنکه در ماده 32 این قانون نیز اشاره شده است که هرگونه بکارگیری و پرداخت حقوق به کارمندان دستگاه اجرایی بدون تصدی یکی از پست‌های سازمانی مصوب ممنوع می‌باشد. از این رو حقوق و مزایای کارمندان دولت بر اساس پست سازمانی مورد تصدی و سایر عوامل مربوط بر اساس قوانین و مقررات مصوبه مجلس شورای اسلامی تعیین می‌شود و چنانچه مواردی از مغایرت‌های قانونی اعلام گردد این سازمان آمادگی رسیدگی و اعلام نتیجه را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام