اخبار اداری و استخدامی

حاجی بابایی، نماینده مجلس: نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکنون عملکرد بسیار خوب و مفیدی را از خود نشان داده است

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرا نکردن مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق ها توسط دولت، بیان کرد: پس از ارائه طرح افزایش حقوق، نمایندگان در جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را پیشنهاد دادند که به تصویب همگان رسید و برای اجرایی شدن آن مجدد به دولت بازگردانده شد اما آنچه در حال حاضر مشهود و روشن است، تخطی دولت از این مصوبه و قانون رسمی کشور است.

نماینده همدان با بیان اینکه نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکنون عملکرد بسیار خوب و مفیدی را از خود نشان داده است، گفت: پس از رسیدن مصوبه مجلس به مرحله اجرایی توسط دولت، حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آمد که مهمترین این حاشیه‌ها تکیه نوبخت به مصوبه مجلس بوده چرا که ایشان معتقد است آنچه را که مجلس و نمایندگان به تصویب رساندند، در حال اجرا است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس علت ارسال نامه خود به رئیس مجلس را شفاف سازی مصوبه مجلس برای نمایندگان دانست و اظهار کرد: هدف از ارسال این نامه پاسخ لاریجانی به این سوال است که آیا حرف نوبخت صحت داشته و مجلس همان طرح اولیه را مصوب کرده است؟ اگر این صحبت درست باشد پس هرچه سریع‌تر نمایندگان باید از آن مطلع شوند تا در مراسمات و برنامه‌هایی که با مردم برگزار می‌کنند حقیقت موجود را بیان کنند تا ضربه‌ای به اعتماد بین مردم و نمایندگانشان وارد نشود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از وظایف مجلس نظارت بر اعمال دولت است، تصریح کرد: هدف دیگر از ارسال این نامه به رئیس مجلس، نظارت، پیگیری و برخورد با رئیس سازمان برنامه و بودجه و دولت در صورت عملکرد مغایر آنان با مصوبه نمایندگان است و اگر لاریجانی خلاف سخنان نوبخت را تأیید کند، مجلس مکلف به برخورد با دولت است.

به گزارش شناسنامه قانون، روز یکشنبه ۱۶ تیرماه، حاجی بابایی در نامه‌ای به رئیس مجلس با انتقاد از نحوه افزایش حقوق‌ها در سالجاری توسط دولت، احکام صادر شده توسط دولت در این زمینه را تخلف دانست.

 

مطالب مرتبط:

– حاجی بابایی از ارسال نامه ای به رییس مجلس خبر داد: حقوق ۲۰ میلیون تومانی ۱۶ درصد افزایش یافته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام