اخبار اداری و استخدامی

حاجی بابایی: رئیس مجلس مصوبه دولت درباره افزایش حقوق‌ها را مغایر با قانون شناخت

حمیدرضا حاجی بابایی اعلام کرد که رئیس مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق ها را مغایر با قانون شناخت.

شناسنامه قانون | afzayesh98

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ گفت: با توجه به بررسی های بعمل آمده در مورد عملکرد دولت در خصوص افزایش حقوق ها براساس جزء “ی” بند “الف” تبصره ۱۲؛ دیدگاه ریاست مجلس منطبق بر آنچه دولت عمل کرده نیست و آن را مغایر با قانون مجلس شناخت.

رئیس فراکسیون فرهنگیان در تبیین موضوع گفت: بند ۱۵۸ که به بدون طرح در صحن علنی مجلس به صورت غیر قانونی به مصوبه مجلس افزوده شده است، موضوعیت ندارد و نمی تواند متن قانون را تغییر دهد

وی بیان داشت: مصوبه ای که دولت براساس آن عمل کرده است، منطبق بر بند “ی” نیست لذا ریاست محترم مجلس ؛مصوبه دولت را منطبق بر بند “ی” مصوبه مجلس تشخیص نداده و آن را لغو کرد.

حاجی بابایی افزود: دکتر لاریجانی ضمن لغو مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق های سال ۹۸ دولت را موظف نموده است که مصوبه جدیدی منطبق بر مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق کارکنان شاغل وبازنشستگان کشوری و لشکری ارائه کند.

وی تاکید کرد: بنابراین منتظریم تا اصلاح مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق ها براساس افزایش ۴۰۰ هزار تومان و تا ده درصد برای کلیه حقوق بگیران کشوری ولشکری در اسرع وقت به مجلس اعلام کند.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: علاوه برِ اصلاحیه مصوبه دولت در خصوص شاغلین اعمال همسان سازی حقوق برای همه بازنشستگان کشوری و لشکری براساس عدالت مورد انتظار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام