اخبار اداری و استخدامی

خدادادی با اشاره به مخالفت دولت مطرح کرد: تأخیر در تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی به خاطر یک تومان

رییس کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه با اشاره به مخالفت دولت با این امر می‌گوید حتی هزینه یک تومانی هم مانع قانونی شدن این طرح می‌شود.

شناسنامه قانون | y

سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره سرنوشت طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه گفت: کمیسیون مشترکی که برای بررسی این طرح تشکیل شده بود، ایرادات چندباره شورای نگهبان را اصلاح کرده و آن را برای تصویب به صحن علنی مجلس فرستاده است؛ ضمن آنکه با دولت نیز رایزنی شده تا بار مالی آن را تقبل کند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایرادات شورای نگهبان ناظر به اصل 75 قانون اساسی است؛ هر چند ما معتقد هستیم این طرح بار مالی ندارد ولی آنها می‌گویند اگر مثلا برای تغییر تابلوی سازمان به وزارتخانه، حتی یک تومان هم هزینه لازم باشد، مشمول اصل 75 می‌شود.

وزارت ورزش و جوانان با همین متن قانونی تشکیل شده است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دولت مخالف سرسخت وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و به همین دلیل این طرح چند بار است که از مجلس می‌رود و با استدلال بار مالی از شورای نگهبان برمی‌گردد.

وی توضیح داد: استدلال ما این است که وزارت ورزش و جوانان با همین متن قانونی تشکیل شده؛ همچنانکه تشکیل وزارت بازرگانی هم در قالب همین متن مطرح می‌شود اما در آنجا ایراد بار مالی مطرح نمی‌شود زیرا دولت موافق تشکیل است و بار مالی را هم تقبل می‌کند.

رییس کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه تاکید کرد: در واقع بار مالی، بهانه دولت برای عدم تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام