اخبار اداری و استخدامی

کمیته‌ای مشغول بررسی اعمال افزایش حقوق کارمندان است/ حل اختلاف نهایی در جلسه هفته آینده

خبر مورخ 23 خرداد 1398

شنبه؛جلسه نهایی کمیته مشترک مجلس و دولت درباره افزایش حقوق کارمندان

نماینده مردم همدان در مجلس از برگزاری جلسه نهایی کمیته مشترک دولت و مجلس برای افزایش حقوق کارمندان در روز شنبه خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از ارسال نامه رئیس دویوان محاسبات به دولت خبر داد و گفت: رئیس دیوان محاسات در این نامه اعلام کرده تا مشخص شدن موضوع، دولت صدور احکام برای حقوق و دست مزد سال 98 را متوقف کند تا این مسئله تعیین تکیف شود.

نماینده مردم همدان در مجلس همچنین از جلسه نهایی کارگروه مشترک دولت و مجلس برای افزایش حقوق کارمندان خبر داد و اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جلسه مذکور روز (شنبه 25 خرداد) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس دیوان محاسبات، کارشناسان مرکز پژوهش‌های پارلمان و همچنین امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس برگزار می‌شود.

خبر مورخ 22 خرداد 1398

حل اختلاف مجلس و دولت درباره حقوق و مزایای کارکنان

سخنگوی جدید هیأت رئیسه مجلس از تشکیل کارگروهی برای نهایی کردن و حل موضوع مورد اختلاف دولت و مجلس در خصوص حقوق و مزایای کارکنان خبر داد

اسدالله عباسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: هفته آینده در نشستی که بین نمایندگان دولت و مجلس در کارگروهی که در مجلس تشکیل شده است این موضوع به بحث گذاشته می‌شود و قرار است در همان جلسه نهایی شود.

خبر مورخ 21 خرداد 1398

دکتر لاریجانی: کمیته‌ای مشغول بررسی اعمال افزایش حقوق کارمندان است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان عنوان کرد که هیاتی متشکل از یکی از اعضای هیات رئیسه، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی احکام صادره برای افزایش حقوق کارمندان دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، عنوان کرد: عشایر یکی از اقشار مهم تولید کننده در حوزه کشاورزی هستند که متاسفانه توجهی به آن ها صورت نمی گیرد و این قشر، قشر تولیدکننده بی آزاری هستند که ضرورت دارد در سال رونق تولید ملی مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر اختلاف نظری بین نمایندگان مجلس و دولت در زمینه احکام صادره حقوق کارمندان و بازنشستگان وجود دارد که برخی از نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه معتقدند که احکام صادر شده دولت برای افزایش حقوق براساس مصوبه مجلس نبوده است.

نقوی حسینی ادامه داد: به همین جهت در حال حاضر شواهد نشان می دهد که کسانی که حقوق پایین تر دریافت می کنند، افزایش حقوق کمتری داشتند و کسانی که حقوق بیشتری دریافت می کردند نیز افزایش حقوق بیشتری داشته اند.

وی یادآور شد: در عین حال دولت نیز به این موضوع استناد می کند که ما حد وسط مصوبه مجلس را اجرا می کنیم؛ به همین جهت درخواست داریم که هیاتی متشکل از نمایندگان، دیوان محاسبات و دولت تشکیل شود تا به این موضوع رسیدگی شود و حقی از کارمندان به ویژه کسانی که حقوق پایین تری دریافت می کنند، تضییع نشود.

دکتر علی لاریجانی  در پاسخ به این تذکر، عنوان کرد: در حال حاضر این کمیته برای رسیدگی به حقوق کارمندان با حضور سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس، نمایندگان دیوان محاسبات و نمایندگان سازمان برنامه در حال بررسی موضوع هستند که احکام صادره براساس مصوبه مجلس بوده یا خیر؛ که اگر احکام صادره براساس مصوبه مجلس نباشد چگونگی اصلاح آن در دستورکار قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام