آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

حاجی‌بابایی: دولت مصوبه افزایش حقوق را برعکس عمل می‌کند/ مطهری: فلسفه مصوبه مجلس کاهش فاصله دریافتی‌ها بود

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر حاجی بابایی در مورد عدم اجرای مصوبه افزایش حقوق گفت: فلسفه مجلس از صدور مصوبه افزایش حقوق کاهش فاصله بین حقوق ها بود و این روشی که دولت در حال حاضر در مورد ضریب ۱۰درصد اعمال کرده خلاف هدف مصوبه مذکور است.

شناسنامه قانون | afzayesh98

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: مجلس درباره افزایش حقوق 5 میلیون شاغل و بازنشسته تصمیم گرفت یعنی دولت تاکید داشت که حقوق 20 درصد افزایش می یابد اما مجلس مصوبه ای را تصویب کرد که 5 میلیون نفر بازنشسته و شاغل خوشحال شدند.

وی افزود: متاسفانه مصوبه دولت برعکس مصوبه مجلس اجرا می شود و دولت براساس روندی که خودش اعتقاد دارد کسانی که یک میلیون و 240 هزار حقوق می گیرند 400 هزار تومان افزایش به اضافه 3.2 درصد اضافه کرده است و کسی که 20 میلیون حقوق می گیرد 400 هزار تومان به اضافه 16 درصد یعنی 6 درصد بالاتر از قانونی که مصوب کردیم دریافت می کند و به گونه ای پلکانی واژگون و معکوس اجرا کرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: ما براساس قانون اساسی و آئین نامه داخلی سوگند یاد کرده ایم و مجلس موظف است به این موضوع ورود کند؛ در سراسر کشور اعتراض عمومی بالاست و باید از طرف مجلس قول دهیم که مجلس، دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور ورود پیدا کند و کارمندان و بازنشستگان در سراسر کشور بدانند قانون مجلس قطعا اجرا می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: معلمان بدانند که 4 درصد و 400 هزار تومان تا 10 درصد را دریافت می کنند و از همه مهم تر کسانی که حقوق 2.5 میلیون تا 4 میلیون می گیرند به جای افزایش 20 درصدی حقوق آن ها 18 درصد افزایش یافته و این خلاف مصوبه مجلس تمامی احکام صادر شده و غیرقانونی است و انتظار می رود مجلس با هماهنگی دولت قانون مصوب را اجرا کند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر شما قابل توجه است، فلسفه اینکه مجلس مصوبه افزایش حقوق را صادر کرد این بود که فاصله بین حقوق ها کاهش یابد و این روشی که دولت در حال حاضر در مورد 10 درصد اعمال کرده خلاف هدف مصوبه مذکور است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه باید این موضوع را بررسی و گزارشی را به هیات رئیسه ارائه کند تا ما براساس آن اقدام کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام