اخبار اداری و استخدامی

صدور احکام حقوقی سال ۱۳۹۸ بازنشستگان کشوری+ جزییات افزایش

با ابلاغ جداول همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری از سوی سازمان محترم برنامه و بودجه، این سازمان متعهد به تخصیص مجموعا ۱۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت افزایش سنواتی و همسان‌سازی برای سال ۹۸ شده است.

افزایش حقوق‌ها ناشی از دو بخش افزایش سنواتی و همچنین همسان‌سازی است. افزایش سنواتی حقوق‌ها برابر با 18% می‌باشد. البته این افزایش به نحوی است که از 440 هزار تومان کمتر نباشد. علاوه بر افزایش سنواتی، مبلغی نیز بابت همسان‌سازی به حقوق بازنشستگان اضافه شده است. 

مجموع حقوق بازنشستگان عزیز رشد ۲۴ درصد تا ۴۰ درصدی پیدا می‌کند. بنابراین حقوق پایین‌ترین گروه‌های شغلی تحت پوشش با ۳۰ سال خدمت به 20 میلیون و 985 هزار و 880 ریال خواهد رسید.

بنا به اعلام روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوریُ احکام سال ۱۳۹۸ بازنشستگان تحت پوشش این صندوق صادر شده و از لینک زیر قابل دریافت است:

شناسنامه قانون | hokm98

 

 

مستندات قانونی مربوط:

– جداول همسان‌سازی حقوق سال ۹۸ بازنشستگان، موظفین و مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (بخشنامه شماره 76899 مورخ 21/2/1398 سازمان برنامه و بودجه کشور)

– آیین‌نامه اجرایی بندهای (ج) و (ی) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور در موضوع تعیین ضریب حقوق و حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آن‌ها

 

توضیحات تکمیلی:

شرح خدمت (حکم حقوقی) :

خدمت گیرندگان: بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری

مشمولین می توانند از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری یا مراجعه به دفاتر پیشخوان  دولت که لیست آنها در سایت صندوق (لینک) می باشد، حکم حقوقی خود را به شرح ذیل دریافت نمایند:

1. سایت صندوق بازنشستگی کشوری:

مشترکین می توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری (https://www.cspf.ir) و ورود به قسمت “حکم حقوقی” و وارد کردن شماره دفترکل،شماره ملی و شماره حساب خود حکم و یا فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

  • احکام ترميم سال 1397 و اصلاحی آن که تا تاريخ 1397/11/14 صادر شده باشد، از گزينه “دريافت حکم ترميم سال جاری” قابل مشاهده و چاپ است.
  • برای دريافت ساير احکام حقوقی از گزينه “ارسال حکم به پست الکترونيکی”استفاده نماييد. در اين حالت لازم است پست الکترونيکی را به صورت صحيح وارد نماييد، احکام درخواست شده به صورت سيستمی به آدرس پست الکترونيکی شما ارسال می گردد. درصورت عدم وجود نوع حکم درخواستی، آخرين حکم صادره ارسال خواهد شد.
  • شماره دفترکل شماره ايست که در هنگام بازنشستگی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به جای شماره پرسنلی اختصاص می يابد و در تمامی احکام صادره باعنوان شماره دفترکل درج گرديده است.

2. مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت:

مشترکین می توانند با در دست داشتن کارت شناسایی ملی و شماره دفترکل خود به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از احراز هویت توسط مسئولین ذیربط حکم حقوقی خود را دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام