آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

البرز در بسیاری از شاخص‌های بکارگیری نیروی انسانی از متوسط کشوری پیشی گرفته است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: البرز در بسیاری از شاخص های بکارگیری نیروی انسانی از متوسط کشوری پیشی گرفته است.

شناسنامه قانون | 13941202000457 PhotoA

به گزارش ایرنا، جمشید انصاری روز شنبه در نشست شورای راهبردی توسعه استان البرز افزود: نسبت مدیریتی بانوان از کل کارمندان نیز بدون احتساب شاغلان آموزش و پرورش 16 درصد است .

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن آمار مدیریت 48 درصدی بانوان البرز در آموزش و پرورش می توان گفت که البرز به مرز تحقق 30 درصد از پست های مدیریتی برای بانوان طبق وعده دولت نزدیک است.

وی با قدردانی از استانداری البرز برای تشکیل نشست شورای راهبردی استان، ادامه داد: 68 درصد نیروی انسانی شاغل در بدنه دولت، کمتر از 15 سال سابقه کار دارند که این امر نشان از جوان بودن نیروهای البرزی دارد، در صورتی این شاخص به طور متوسط در کشور حدود 51 درصد است.

انصاری گفت: در البرز 46 درصد از کل کارمندان را بانوان تشکیل می دهند که در متوسط کشوری این میزان به 42 درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، درصد بالایی از مدیران البرزی جوان هستند، گفت: بدون احتساب آمار شاغلان آموزش و پرورش، 62 درصد نیروی انسانی البرز دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر هستند.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در این استان 46 درصد مدیریت در پست های تخصصی و ماموریتی و 54 درصد نیز در حوزه پشتیبانی است.

وی تنها راه استخدام پیمانی را شرکت در آزمون در شرایط برابر دانست و گفت: دولت بر این باور نیست که برای افراد خاصی آزمون اختصاصی برگزار کند.

انصاری افزود: برای تامین نیروی متخصص برای استان تازه تاسیس البرز نگاه ویژه ای را خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام