اخبار اداری و استخدامی

ماجرای ابطال تخصیص‌های پرداخت نشده بودجه در آخرین روز سال ۹۷ 

در حالی که در آخرین روز سال ۹۷ سازمان برنامه و بودجه، تخصیص‌های استفاده نشده را باطل کرده است بررسی‌ها نشان می‌دهد، این روال با وجود تحقق تقریبا کامل درآمدهای عمومی بودجه خللی به پرداخت اعتبارات دستگاه‌ها و پیمانکاران ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در آخرین روز سال 97 یعنی 97/12/29 رئیس سازمان برنامه و بودجه در مکاتبه‌ای با خزانه دار کل کشور موضوع ابطال تخصیص‌های پرداخت نشده بودجه را مطرح می‌کند.

در نامه نوبخت به اکرمی آمده است، خواهشمند است، نسبت به لغو تمام تخصیص‌های ابلاغی این سازمان که تاکنون پرداخت نشده اقدام فرمایید.

در میان تعطیلات نوروزی بحث ابطال تخصیص‌های پرداخت نشده در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، همچنین شبهه عدم پرداخت اعتبار برخی پیمانکاران پروژه‌ها نیز در این بین دست به دست شد.

این درحالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، قسمت عمده‌ای از منابع بودجه 97 تامین شده است بنابراین مشکلی برای پرداخت هزینه‌های مندرج در بودجه به خصوص بحث اعتبارات عمرانی وجود نداشته است.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، حدود 98 درصدی بودجه سال 97 محقق شده است. همچنین  از منابع مربوط به واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای حدود  107 هزار میلیارد تومان  وصول شده است. 

یک مقام مطلع در سازمان برنامه در این رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: با توجه به اینکه این نامه در آخرین روز سال 97 صادر شده است، معنای عدم پرداخت و ابطال تخصیص‌های پرداخت نشده مربوط به دستگاه‌ها است که تا آخرین روز سال از تخصیص صورت گرفته از سازمان برنامه و بودجه استفاده نکرده‌اند. بنابراین ابطال تخصیص مختص سازمان‌هایی که است که احیانا به این اعتبار نیازی نداشته‌اند درغیر این صورت از تخصیص مربوطه استفاده می‌کردند.

گفتنی است، سازمان و برنامه و بودجه وظیفه تخصیص اعتبارات بر اساس قانون بودجه سنواتی و همچنین خزانه داری کل کشور نیز وظیفه پرداخت اعتبارات را برمبنای تخصیص صورت گرفته از سوی سازمان برنامه بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام