اخبار اداری و استخدامی

با قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ارتفاع پرواز مدیران سطوح میانی بالاتر رفته است/ توجه بیشتر به جانشین‌پروری و توانمندسازی

رییس فراکسیون جوانان مجلس معتقد است تخلف در اجرای قوانین دیگر باعث پُر شدن صندلی بازنشسته‌ها با آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها می‌شود؛ نه قانون منع به کارگیری بازنشستگان.

 شناسنامه قانون | 57742061

سید فرید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص تاثیر قانون منع به کارگیری بازنشستگان بر جوانگرایی گفت: این قانون با هدف جوانگرایی نوشته شد و در حوزه اجرا تا حدودی توانست به اهداف خود دست پیدا کند؛ اگرچه تخلف‌هایی نیز وجود داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ایده ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مسیر راحتی برای رسیدن به صحن علنی طی نکرد؛ بسیاری برای ممانعت از تصویب آن تلاش کردند و مقاومت‌هایی در برابر آن وجود داشت و اکنون نیز برخی تلاش دارند با بزرگ‌نمایی خطاها آن را ناموفق جلوه دهند.

ارتفاع پرواز مدیران سطوح میانی بالاتر رفته است

وی با بیان اینکه کنار رفتن تعداد قابل توجهی از استانداران توفیق مهم این قانون است، ادامه داد: منظور قانونگذار، جایگزین کردن بازنشسته‌ با یک جوان20 ساله تازه فارغ‌التحصیل‌شده نبود بلکه این قانون دایره بسته مدیریتی را شکست.

موسوی ایجاد انگیزه فعالیت در نظام اداری برای ارتقا را دومین دستاورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان توصیف کرد و افزود: پیش از این، مدیران سطوح میانی بر این باور بودند که ارتفاع پرواز آنها بیشتر از یک حد خاص نیست و امکان رسیدن به سطوح عالی وجود ندارد ولی این قانون ارتفاع پرواز آنها در سیستم اداری را بالاتر برد.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین به جانشین‌پروری و توانمندسازی از بابت اجرای این قانون اشاره کرد و گفت: مدیران سالها از این موضوع غفلت کرده بودند در حالی که امروز سیستم نظام اداری به این نتیجه رسیده که باید به جانشین‌پروری و توانمندسازی توجه کند.

نظام جامع آماری نیروی انسانی در کشور وجود ندارد

موسوی پُر شدن صندلی بازنشسته‌ها با آقازاده‌ها یا نورچشمی‌ها را انحراف در اجرا دانست و تاکید کرد: چنین مسائلی ناشی از اشکال در نظام انتصابات و بیشتر مربوط به قوانین دیگر و تخلف از اجرای آن است؛ زیرا تاکنون که قانون منع به کارگیری بازنشستگان وجود نداشته، اشکالات قوانین اداری-استخدامی دیگر دستگاه‌ها دیده نمی‌شده است.

رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در مورد آمار صندلی‌های خالی شده در پی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان توضیح داد: متاسفانه در کشور نظام جامع آماری نیروی انسانی وجود ندارد؛ بانک‌های اطلاعاتی نیروهای انسانی پراکنده است و حتی سازمان امور اداری و استخدامی نیز آمار برخی مراکز را ندارد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام