آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

در قانون مدیریت خدمات کشوری چیزی تحت عنوان تبدیل وضعیت نداریم

مهندس انصاري، معاون رئيس جمهور صبح امروز در جريان سفر خود به شهرستان گناوه و در پاسخ به خبرنگار صدا و سيما گفت: گزارش‌هاي فرماندار محترم، امام جمعه محترم و فعالان اقتصادي و اجتماعي را از وضعيت شهرستان و همچنين مطالباتشان را شنيدم و ان‌شاءالله اين‌مواردرا به رئيس‌جمهوري محترم و دولت منعكس مي‌كنيم.

شناسنامه قانون | ansari samane

وي با اشاره به اين‌كه در قانون مديريت خدمات كشوري، براي به‌كارگيري كاركنان، چهار روش وجود دارد؛ بيان داشت: هر كس بخواهد در چهارچوب رسمي، قرارداد پيماني، قرارداد كار معين، قرارداد كارگري استخدام شود، در آزمون ورودي مربوط به همان شكل از استخدامو و پذيرفته مي شود، لذا چيزي تحت عنوان تبديل از يك حالت استخدامي به حالت ديگر نداريم و تنها راه استخدام در حالت هاي رسمي و پيماني  و تبديل وضعيت، شركت در آزمون استخدامي مربوطه است.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در خصوص استخدام‌هاي جديد اظهار داشت: ما هميشه متناسب با دو هدفي كه قانون‌گذار تعيين كرده است براي جذب نيروي انساني مورد نياز دولت تصميم مي‌گيريم و اقدام مي كنيم كه اين اهداف عبارتند از كوچك سازي دولت و ضرورت تأمين نيروي مورد نياز متناسب با خروجي نيرو ، همانطور كه ميدانيد دولت با توجه به توسعه‌ي دولت الكترونيك و تغيير تكنولوژي هاي انجام كار به نيروي انساني كمتري احتياج دارد  و بنا بر كوچك‌سازي حجم دولت است و مجلس اين مهم را در ماده ۲۸ قانون برنامه تكليف كرده است. لذا سالانه متناسب با خروجي و نياز هاي ضروري دستگاهها تعدادي بين ۴۰ تا ۴۵هزار نفر در دستگاه‌هاي اجرايي به‌كار گرفته مي‌شوند.

مهندس انصاري در پايان افزود: ان‌شاءالله در سال آينده هم همين روال طي شده و استخدام در دو نوبت، يعني اواخر بهار و اواخر پاييز برگزار خواهد شد و دستگاه‌هاي اجرايي نيروهاي مورد نياز خود را از اين طريق جذب مي‌كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام