آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

انتخاب سه تن از نمایندگان معلمان و مدیران مدارس به عنوان اعضای شورای عالی آموزش و پرورش 

قائم‌مقام و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش از واجد شرایط کاندیداتوری ۱۲۵ هزار نفر از فرهنگیان در انتخابات شورای عالی آموزش‌وپرورش خبر داد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، امیرعلی نعمت‌الهی با اشاره به انتخاب سه نفر از فرهنگیان در شورای عالی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: شورای عالی آموزش‌وپرورش متشکل از 22 نفر اعضای حقیقی و حقوقی است که برخی اعضای آن وزرا هستند، رئیس شورا، رئیس‌جمهوری و وزیر آموزش‌وپرورش نایب‌رئیس آن است.

قائم‌مقام و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌و پرورش افزود: برای اولین بار در نظام تعلیم و تربیت باتدبیر وزیر آموزش‌وپرورش، سه نفر از همکاران ما از سوی انتخابات برگزیده و وارد شورای عالی آموزش‌وپرورش می‌شوند.

وی تصریح کرد: از صبح امروز شنبه (۲۹دی‌ماه ۱۳۹۷) کار انتخاب سه تن از فرهنگیان شروع می‌شود. شیوه کار به‌این‌ترتیب است که کلیه افراد واجد شرایط یعنی همکاران آموزشی دارای مدرک فوق‌لیسانس، 12 سال سابقه کار و حداکثر 31 سال سابقه در مدارس اعم از مدیران و معلمان مدارس می‌توانند به آدرس سایت https://home.sinarubik.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

نعمت الهی ادامه داد: 125 هزار نفر واجد شرایط کاندیداتوری‌اند و یک هفته فرصت دارند تا ثبت‌نام کنند. در برخی استان 3 نفر در برخی 6 نفر و در برخی 9 نفر انتخاب خواهند شد که حداقل یک نفر از آن‌ها باید از بانوان و افراد انتخابی از هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم باشند.

قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: درنهایت 147 نفر منتخب استانی در هفته‌های آتی در مرحله دوم در جلسه‌ای در تهران شرکت می‌کنند و 3 نفر عضو اصلی منتخب، مشخص می‌شوند که با معرفی وزیر و حکم رئیس‌جمهور آغاز به کار می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام