آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی به ۳ میلیون تومان/افزایش ۲۰ درصدی حقوق با نرخ تورم همخوانی ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی ماهانه حقوق بگیران از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان خبر داد.

علی اکبر کریمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه سال 98، گفت: پیشنهاد شده کهسقف معافیت مالیاتی ماهانه حقوق بگیران از 2 میلیون و 300 هزار تومانبه 3 میلیون تومان افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: سقف معافیت مالیاتی ماهیانه حقوق بگیران در سال 97 براساس قانون بودجه، 2 میلیون و 300 هزار تومان در ماه است که مجموع سالانه آن بالغ بر 27 میلیون و 600 هزار تومان می شود.

دولت در لایحه بودجه سال 98 سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران را افزایش نداده است

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال 98 سقف معافیت مالیاتیحقوق بگیران را افزایش نداده و به همان میزان سال 97 حفظ کرده است، ادامه داد: طی سال جاری شاهد بروز تورم گسترده در کشور بودیم و حقوق، حقوق بگیران ثابت به ویژه حقوق بگیرانی که سقف پایین حقوقی را دریافت می کردند با تورم موجود ارزش واقعی خود را به شدت از دست داده است که با توجه به این موضوع، اخذ مالیات از افرادی که حقوق های کم دریافت می کنند امری ناعادلانه و غیرمنصفانه است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در قالب لایحه بودجه سال 98، پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی به 3 میلیون تومان ماهانه را برای حقوق بگیران مطرح کرده ام که سقف سالیانه معافیت مالیاتی 36 میلیون تومان می شود.

دولت در سال جاری افزایش حقوق را 20 درصد پیش بینی کرده است

وی با بیان اینکه با توجه به تورم موجود منصفانه این است تا افرادی که تا3 میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت می کنند، مالیات نپردازند، افزود: این سقف شامل تمامی حقوق بگیران چه در دولت و چه خارج از دولت می شود و شامل سقف معافیت مالیاتی درآمدی برای تمام افراد غیرحقوق بگیر نیز می شود، یعنی تمام آحاد مردم که تا سقف 36 میلیون تومان درآمد دارند مشمول معافیت مالیاتی شده و مازاد بر 36 میلیون تومان درآمد آنها مشمول مالیات می شود.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از راه های کمک کردن به اقشار ضعیف و مردم کاهش مالیاتی است که از آنها اخذ می شود، ادامه داد: اگر حقوق اقشار ضعیف افزایش یافته و یا از آنها مالیات اخذ نشود نتیجه این بوده که آنها به لحاظ مالی تقویت می شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در سال جاری افزایش حقوق را 20 درصد پیش بینی کرده و این رقم کمتر از تورمی بوده که در جامعه وجود داشته و به مردم تحمیل شده است، لذا اگر سقف معافیت مالیاتی ثابت بماند منصفانه نیست و باید این پیشنهاد در کمیسیون اقتصادی و تلفیق پیگیری شود تا مصوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام