آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

شفافيت در بودجه ۹۸ (۴)- استمرار برنامه اشتغال مولد و سياست‌هاي فعالانه بازار كار / افزايش بودجه عمراني

در لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور در بخش حمايت از توليد و اشتغال بر استمرار برنامه ملي بازآفريني شهري پايدار كه شامل افزايش برنامه نوسازي و بازسازي واحدهاي مسكوني در بافت‌هاي فرسوده از ۱۰۰ هزار واحد در سال ۹۷ به ۳ برابر در سال ۹۸ مي‌شود، تاكيد شده است.

شناسنامه قانون- يكي از ويژگي‌هاي لايحه بودجه ۱۳۹۸ تامين بودجه عمراني در شرايط تحريمي براي استمرار برنامه‌هاي توليد و اشتغال بخش كشاورزي، اشتغال در حوزه گردشگردي، صنايع دستي و ميراث فرهنگي، حمايت از شركت هاي دانش بنيان و توسعه آنها، توليد و اشتغال حوزه صنعت و معدن و استمرار در اجراي طرح جايگزيني ناوگان فرسوده حمل و نقل است.

همچنين در برنامه حمايت از توليد و اشتغال بر استمرار فاصله طرح هاي حوزه سياست هاي فعال بازار كار كه شامل؛ طرح كارورزي دانش‌آموختگان دانشگاهي، طرح مشوق بيمه سهم كارفرمايي، طرح مهارت‌آموزي در محيط واقعي كار، طرح يارانه دستمزد، طرح توسعه تامين مالي مشاغل خرد با رويكرد بانكداري پيوندي و توسعه و حمايت از مشاغل خانگي مي‌شود،‌ تاكيد شده است.

در لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور،‌ در بخش حمايت از زيرساخت‌ها شاهد بودجه عمراني حدود ۶۵ هزار ميليارد تومان (افزايش حدود ۵ درصد رشد) هستيم.

اهرم كردن منابع بودجه عمراني و استفاده از منابع بازار پول و سرمايه براي جلب مشاركت بخش خصوصي و اجراي طرح مشاركت عمومي و خصوصي يكي ديگر از ويژگي‌هاي لايحه بودجه ۹۸ در اين بخش به شمار مي‌آيد.

همچنين در جهت حمايت از صادرات براي توسعه صادرات غير نفتي و اجراي بسته حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي و متنوع سازي در كشورهاي هدف۱۰۰۰ ميليارد ريال اعتبار تامين شده است.

حمايت از پيمانكاران كه شامل جبران بخشي از ريسك‌هاي غيرمترقبه مشاوران و پيمانكاران (ناشي از ارز و تحريم) و برقراري انضباط مالي بيشتر در پروژه‌ها با تاكيد بر گسترش نظام فني و اجرايي كشور نيز از ديگر مواردي است كه در بخش حمايت از زيرساخت‌ها به آن اشاره شده است.

 

مطالب مرتبط:

– لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام