آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

قاضی‌زاده هاشمی: 27 آبان 97 آخرین مهلت بازنشستگان برای کناره‌گیری از مسئولیت‌‌هایشان است.

شناسنامه قانون | 57742061

سیداحسان قاضی‌زاد‌ه‌ هاشمی، عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس و ابلاغ آن توسط رئیس‌جمهور در روز 27 شهریور، گفت: رئیس‌جمهور قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را در تاریخ 27 شهریور برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرده که طبق این قانون بازنشستگان از تاریخ ابلاغ آن، دو ماه برای ترک پُست و واگذاری امور به جوانان فرصت دارند.

وی با تأکید بر اینکه طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، برخی بازنشستگان به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تمکین نمی‌کنند و به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای دور زدن قانون هستند، اظهار داشت: در هر شرایطی، تمامی دستگاه‌های نظارتی عزم جدی برای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان دارند و هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی اجرای آن را بگیرد.

نماینده مردم فریمان در مجلس با اشاره به آخرین مهلت بازنشستگان برای کناره‌گیری از مسئولیت‌هایشان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: 27 آبان 97 آخرین مهلت بازنشستگان برای کناره‌گیری از مسئولیت‌‌هایشان است و باید از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند، در غیر این صورت با آنها به عنوان متخلف از سوی مراجع قضایی و نظارتی برخورد خواهد شد.

عضو فراکسیون جوانان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی را از تخلفات بازنشستگان برای دور زدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به دستگاه‌های نظارتی اعم از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده‌ایم که این نهادها مشغول بررسی این گزارش‌‌ها هستند.

به گزارش تسنیم، استانداران، سفرا، معاونان وزرا، مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند و افراد بازنشسته در این مسئولیت‌ها نباید به‌کارگیری شوند.

 

خبر مرتبط:

وکیلی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی: کارکنان بازنشسته تا 15 آذر برای ترک پست های خود فرصت دارند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام