آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

فرم قرارداد کارکنان قرارداد کار معین و پیمانی و احكام كارگزيني كارمندان رسمی چه تغييري كرده است؟

آخرين اصلاحات احكام كارگزيني كاركنان دولت در بخشنامه ابلاغي سازمان اداري و استخدامي كشور به كليه دستگاههاي اجرايي

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در بخشنامه‌اي به كليۀ دستگاه‌هاي اجرايي كشور، فرم‌ كارگزيني كارمندان رسمي، فرم قرارداد كارمندان پيماني و فرم قرارداد كار معين (مشخص) را اصلاح و ابلاغ كرد.

 دانلود بخشنامه در فرمت پی‌دی‌اف

به گزارش شناسنامه قانون، در بخشنامۀ قبلي به شمارۀ ۱۹۸۰۲۰ مورخ ۲۵ تيرماه ۹۷ فرم‌هاي عمومي اداري به همراه كد منحصربه‌فرد فرم، مباني قانوني، مرجع تأييد، به منظور ايجاد هماهنگي، يكپارچه‌سازي فرآيندهاي عمومي نظام اداري و طراحي سيستم‌هاي الكترونيكي آن‌ها، اصلاح و تغييرات مورد انتظار در صورت الكترونيكي‌شدن فرم ابلاغ شده بود كه در بخشنامۀ جديد به شمارۀ ۳۴۰۱۵۵ مورخ ۳ مهر ۹۷، مجدداً تغييرات و اصلاحاتي داشته است.

از جملۀ اين تغييرات و اصلاحات مي‌توان به اضافه‌شدن عنوان «سابقۀ تجربي قابل‌ قبول» در كنار عنوان «سابقۀ خدمت قابل‌ قبول» اشاره كرد كه اين عنوان به منظور ارتقاي رتبه درج شده است و «سابقۀ خدمت قابل‌ قبول» كه در فرم قبلي ابلاغ شده بود، به بازنشستگي مرتبط مي‌شود.

همچنين در بخشنامۀ جديد، در قسمت وضعيت ايثارگري، عنوان «خانوادۀ شهيد» تصحيح شده و به دو عنوان «شهيد» و «فرزند شهيد» تغيير پيدا كرده است و شامل كساني مي‌شود كه كارمند دولت هستند و به درجۀ رفيع شهادت نائل مي‌شوند چرا كه سابقۀ شهيد تا زماني كه به بازنشستگي نرسيده است، بايد مانند يك فرد عادي حكم داشته باشد و حقوق بگيرد.

اساساً حكم و قرارداد بار مالي دارد و متوجه خود شهيد و وراث قانوني او (مادر، پدر، همسر و فرزند يا فرزندان) مي‌شود كه در فرم قبلي عنوان خانواده شهيد كه شامل برادر و خواهر شهيد مي‌شد، بي‌مورد بود چرا كه به آنان پرداختي صورت نمي‌گيرد و در فرم جديد اين اصلاح شده است.

به موجب اين بخشنامه، همانگونه که قبلا در بخشنامه شماره 1760093 مورخ 23/12/1396 سازمان خواسته شده بود، عنوان «عنوان شغل و شناسۀ يكتاي پست سازماني» در فرم احکام کارگزینی کارمندان رسمی و قراردادهای کارکنان قرارداد كار معين (مشخص) جديد آورده شده است. همچنین، در عنوان شمارۀ ۲۰ آن، يعني «موضوع قرارداد»، تعيين وظايف و مسئوليت‌ها از سوي دستگاه (كارفرما) صورت مي‌گيرد.

از جمله تغييرات ديگر اين بخشنامۀ مي‌توان به حذف عنوان «دين و مذهب»، تغيير عنوان «شمارۀ مستخدم» به «شمارۀ كارمند» و حذف عنوان «نوع حكم» اشاره كرد چرا كه نوع حكم به روشني در سربرگ فرم و حكم ذكر شده است و احتياجي به عنواني جدا ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام