اخبار اداری و استخدامی

نشست کمیسیون اجتماعی مجلس: اختلاف نظر در تعریف شغل/ فرصت ۲۰ روزه برای بررسی لایحه تشکیل وزارتخانه‌های رفاه و تامین اجتماعی و کار و تعاون

شناسنامه قانون | jpg

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نشست کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

جلیل مختار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز ( سه‌شنبه، 13 شهریورماه ) کمیسیون اجتماعی  مجلس شورای اسلامی، گفت: در دستور کار امروز کمیسیون اجتماعی، طرح ممنوعیت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی از عضویت در هیئت‌های مدیره و مدیر عاملی، قرار داشت. این طرح که از مجلس قدیم وجود داشت دارای ابهامات و اشکالات 16 گانه از طرف شورای نگهبان بود، که برای رفع ابهامات دردستور کار امروز کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: سه مورد از اشکالات گرفته شده در قالب برنامه‌های توسعه ششم تصویب شد و باقی ارادات نیز رفع شد، اما در تعریف شغل اختلاف نظر وجود داشت که مقرر شد برای رسیدن به یک تعریف مشترک از شغل جلسه مشترکی با حضور سازمان امور اداری استخدامی، شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌ها مجلس و کارگروه تخصصی کمیسیون اجتماعی گرفته شود تا به یک تعریف واحد مشترک دست پیدا کنیم.

مختار اظهار کرد: دستور کار دیگر کمیسیون اجتماعی لایحه تشکیل وزارت خانه‌های رفاه و تامین اجتماعی و کار وتعاون بود که بعد از بررسی کامل و رای‌گیری در کمیسیون اجتماعی، مقرر شد گزارش کاملی توسط کارگروه ویژه به ریاست علیرضا محجوب ظرف 20 روز ارائه شود تا کمیسیون اجتماعی بتواند در خصوص کلیات این لایحه تصمیم گیری کند. 

وی ادامه داد: طرح اصلاح ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار داشت، این طرح توسط شورای عالی استان‌ها، به ریاست الویری ارائه شد. در این طرح قرار بود اعضای شورای عالی استان‌ها را همتراز با مقامات بند ج (نمایندگان مجلس شورای اسلامی) ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و رئیس شورای عالی استان‌ها نیز همتراز با موضوع بند الف (روسای سه قوه) قرار بگیرند که توسط کمیسیون بررسی و رد شد.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: طرح بعدی که در دستور کار کمیسیون قرار داشت طرح مدیریت خدمات کشوری در اجرای ماده 41 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بود که با توجه به اینکه کمیسیون مشترکی به این منظور تشکیل شده بود، به آنها ارجاع داده شد تا بعد از بررسی، گزارش‌های لازم را به ما ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دستور کار نهایی امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی بکارگیری نیروهای غیر بومی در طرح فاز دو پالایشگاه آبادان که با اجرای ماده 47 برنامه توسه ششم مغایرت داشت. با توجه به مشکلات اجتماعی و اعتراضات جوانان آبادانی جلسه‌ای با حضور علمداری و صادق آبادی، مجری طرح فاز دو پالایشگاه، لاجوردی معاونت اجرایی و مدیر عامل شرکت پالایش و پخش کشور، ترابی از  وزارت نفت، نمایندگان آبادان و فرماندار این شهر  تشکیل و بعد از بررسی مقرر شد آقای محجوب به عنوان رئیس کمیته کار و اشتغال در کمیسیون اجتماعی این موضوع را بررسی و گزارش‌های لازم را تا مهر ماه به کمیسیون ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام