اخبار اداری و استخدامی

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در جمع مشاوران وزرا در امور ايثارگران: همه افراد و دستگاههاي اجرايي بايد برداشت واحدي از قانون داشته باشند

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در جمع مشاوران وزرا در امور ايثارگران: همه افراد و دستگاههاي اجرايي بايد برداشت واحدي از قانون داشته باشند

جلسه شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران، با حضور مهندس جمشيد انصاري، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور، حجت الاسلام سيد محمدعلي شهيدي، معاون رئيس‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و نماينده ولي فقيه در اين بنياد و مشاوران وزرا و دستگاه هاي اجرايي در امور ايثارگران، صبح امروز در محل سازمان اداري و استخدامي كشور برگزار شد. 

مهندس جمشيد انصاري با بيان اين مطلب كه ما در سازمان اداري و استخدامي كشور وظيفه خود مي‌دانيم كه در چهارچوب قوانين كشور براي حل مشكلات ايثارگران گامهاي مثبتي را برداريم و هرجايي هم كه نياز به اصلاح قوانين يا تصويب قوانين جديد براي رفع ابهام يا حل مشكلات وجود داشت، براي طي مراحل قانوني كمك كنيم گفت : اميدواريم نتيجه اين اقدام و تلاش به بهبود وضعيت ايثارگران عزيز در دستگاه‌هاي اجرايي منجر شود.

معاون رئيس جمهور با اشاره تفاوت برداشت افراد و دستگاه‌هاي مختلف از قانون تأكيد كرد بايد به سمتي حركت كنيم كه براي همه افراد و دستگاههاي اجرايي برداشت واحدي از قانون وجود داشته باشد.

وي در ادامه به برخي از اين اختلاف برداشتها اشاره كرد و گفت: مثلا ما وقتي مجوز استخدامي به وزارت‌خانه‌اي مي‌دهيم، آن وزارت‌خانه موظف است ۲۵ درصد آن را در يك چهارچوب و ۵ درصد آن را در چهارچوبي ديگر، به ايثارگران اختصاص دهد. در مورد ۷۰ درصد بقيه البته منع قانوني ندارد كه به ايثارگران اختصاص دهد، اما آيا بايد پاسخگوي همه مردم باشيم يا خير؟ وقتي نزديك به سه ميليون بيكار داريم كه چيزي حدود يك‌ونيم ميليون نفر آن تحصيل‌كردگان دانشگاهي هستند، بايد پاسخگوي نياز به شغل آن‌ها هم باشيم يا اينكه فقط بايد مسائل گروه هاي خاصي مدنظرمان باشد . حتما در اين موارد ملاحظاتي وجود دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد .

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور، تبديل وضعيت ايثارگران را يكي ديگر از اختلاف نظرهاي بين دستگاه هاي مسول و ذينفعان در برداشت از قوانين دانست و گفت: در خصوص تبديل وضعيت، حكم روشن است. طبق قانون، دستگاه‌هاي اجرايي نسبت به تبديل وضعيت ايثارگران قراردادي شاغل در آن دستگاه بايد اقدام كند، پس بايد توجه شود كسي كه قراداد با دستگاه ندارد مشمول تبديل وضعيت در آن دستگاه نمي گردد . 

معاون ريس جمهور در. ادامه اظهار داشت: البته همواره يكي از مهم‌ترين مسائل مبتلابه دولت، مسائل مربوط به ايثارگران است، اما اين تنها مسئله دولت نيست و دولت بايد روي مسائل متعددي متمركز شود. طبيعي است كه نگاه وزير و رئيس دستگاه با نگاه مشاورش در امور ايثارگران متفاوت باشد  چرا كه وزير مسول يك بخش و حل مسائل مردم در آن بخش است و نميتواند بر مسائل گروهي خاص متمركز شود اما به اين معني نيست كه وزراي محترم و روساي دستگاه ها به مسائل ايثارگران بي‌توجه باشند . 

وي در پايان گفت: برخي از قوانين تصويب شده و براي اجرا، بايد آيين‌نامه‌اش تصويب شود. ما به سهم خود حتماً آمادگي داريم اگر در تصويب آيين‌نامه‌ها كمك ما لازم است، در دستور كار قرار دهيم. همچنين تلاش مي‌كنيم هرآن‌چه كه در كميسيون اجتماعي دولت به عنوان آيين‌نامه‌هاي مربوط به «قانون جامع حمايت از ايثارگران» يا موادي از قانون برنامه ششم توسعه و مرتبط با مسايل ايثارگران باشد، در صحن دولت با اولويت و فوريت به آن نگريسته شود تا نقص و كاستي‌هايي كه وجود دارد برطرف شود.

همچنين در اين نشست حجت ‌الاسلام والمسلمين شهيدي، معاون رئيس‌جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران جمهوري اسلامي ايران گفت: اين‌طور كه در جامعه در مورد ايثارگران و سهميه‌هايشان مطرح مي‌شود، نيست. بنياد بالغ بر ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد و مشكلات بسياري وجود دارد كه در تلاش رفع آن‌ها با كمك نهادهاي مختلف از جمله سازمان اداري و استخدامي كشور هستيم.

وي تأكيد كرد: ما در حد ضوابط و قانون از سازمان اداري و استخدامي كشور درخواست داريم به مشكلات رسيدگي كند و يقيناً هيچ‌كدام از مشاوران درخواستي خارج از قانون ندارند.

همچنين در اين نشست سه نفر از مشاوران به عنوان نماينده ساير مشاوران وزرا در امور ايثارگران به بيان مسائل و مشكلات امور ايثارگران پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام