آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

در چهاردهمين جشنواره شهيد رجايي اتفاق مي‌افتد: انتخاب دستگاه‌هاي اجرايي برتر با رأي مردم

رئيس امور مديريت و ارتقاي فرهنگ سازماني سازمان اداري و استخدامي از ابلاغ بخش‌نامه شهيد رجايي به دستگاه‌هاي اجرايي كشور خبر داد و گفت: اعضاي ستاد مركزي جشنواره در هفته گذشته توسط معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور كه خود، رئيس ستاد جشنواره شهيد رجايي هم هست، منصوب شدند.

شناسنامه قانون | rafizade

به گزارش روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور دكتر علاء‌الدين رفيع‌زاده، رئيس امور مديريت و ارتقاي فرهنگ سازماني سازمان اداري و استخدامي كشور، درباره جشنواره چهاردهم افزود: در ستاد مركزي جشنواره با تصميم‌ها و سياست‌هايي كه از قبل در اين باره برنامه‌ريزي شده، وضعيت دستگاه‌هاي اجرايي و مديران برگزيده، طبق شاخص‌هاي ارزيابي، مورد بررسي قرار گرفته و از دستگاه‌هاي اجرايي برتر در اين جشنواره قدرداني مي‌شود.

وي درخصوص شاخص‌هاي ارزيابي عملكرد دستگاه‌ها به خبرنگار ما گفت: ارزيابي عملكرد براي جشنواره چهاردهم، براساس فصل يازدهم قانون ماده ۸۱ و ۸۲  انجام شده و بر اساس معيارهاي مشخصي دستگاه‌هاي خوب و بد انتخاب مي‌شوند.

دكتر رفيع‌زاده با اشاره به اينكه هر ارزيابي شاخص‌هاي خود را دارد افزود: ماده ۸۱ و ۸۲ آيين نامه‌اي دارد كه طبق بند الف و ب ماده ۳ اين آيين‌نامه كه مصوبه هيئت وزيران است، همه ساله شاخص‌ها را به‌روز كرده و ابلاغ مي‌كنيم، و آن شاخص‌ها چيزي جز ماموريت‌ها و قوانيني بالادستي ما كه به عهده دستگاه‌ها گذاشته شده، نيست.

رئيس امور مديريت و ارتقاي فرهنگ سازماني سازمان اداري و استخدامي در ادامه، سه كميته «اطلاع‌رساني و ارتباطات»، «پشتيباني» و «ارزيابي عملكرد» را از كميته‌هاي اصلي ستاد مركزي نام برد و افزود: امسال از دستگاه‌هاي برتر سال گذشته براي حضور در اين ستاد دعوت شده است تا از پيشنهادات و نظرات آنان در در تصميم‌گيري‌ها و برگزاري هرچه بهتر اين جشنواره استفاده كنيم.

دكتر رفيع‌زاده جشنواره چهاردهم را متفاوت‌تر از دوره‌هاي قبل برشمرد و دليل آن را در چند اقدام جديد در سال جاري ذكر كرد و افزود: امسال بر خلاف سال‌هاي گذشته و به منظور داشتن فرصت كافي براي برنامه‌ريزي هدف‌مند در دستگاه‌هاي اجرايي، شاخص‌هاي ارزيابي عملكرد سال جاري در ابتداي سال و طي بخش‌نامه به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شد.

 متن بخشنامه شاخص‌های ارزیابی عملکرد سال 1397

وي با اشاره به اينكه اين بخش‌نامه در سال‌هاي گذشته در انتهاي سال ابلاغ مي‌شد و دستگاه‌ها امكان برنامه‌ريزي به‌موقع براي اجراي كامل شاخص‌ها در طول دوره براي دستگاه‌‌هاي اجرايي را نداشتند، گفت: با اين اقدام، دستگاه‌هاي اجرايي خواهند توانست با فعال‌كردن شوراي راهبري توسعه مديريت و كميته‌هاي ذيل آن در دستگاه خود، و با تلاش بيشتر و برنامه‌ريزي دقيق‌تر، عملكرد بهتري را در خصوص اجراي مأموريت سازماني مرتبط با شاخص‌هاي دوره قبل ارائه دهند.

دكتر رفيع‌زاده، تمامي تكاليف و مأموريت‌هايي كه قانون مديريت خدمات كشوري يا قوانيني كه از سوي هيئت وزيران، شوراي‌عالي اداري، مجلس شوراي اسلامي و ساير مراجع قانون‌گذاري به عهده دستگاه اجرايي گذاشته است، و برنامه‌هاي جامع اصلاح اداري كه همه دستگاه‌ها مكلف به انجام آن هستند را از شاخص‌هاي عمومي برشمرد و شاخص‌هاي تخصصي را وظايف و تكاليف مشخص هر دستگاه ذكر كرد.

چهاردهمين «جشنواره شهيد رجايي» به مناسبت گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، و پاس‌داشت مقام شهداي دولت، هم‌زمان با هفته دولت برگزار مي‌شود. در اين جشنواره كه هدف از برگزاري آن ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي و قدرداني از مديران دستگاه‌هاي برتر است، رئيس‌جمهور و مسئولان لشكري و كشوري حضور دارند.

دكتر رفيع‌زاده در ادامه از اجراي طرح جديد «سنجش ادراك عملكرد دستگاه‌ها» خبر داد و گفت: اواخر سال گذشته مطالعه‌اي براي نحوه اندازه‌گيري نظر مردم درمورد امور اجرايي انجام داديم و به اين نتيجه رسيديم كه براي اين كار ابتدا با ايجاد يك پنل سامانه پيام كوتاه و ارسال پيامك، از افرادي كه به دستگاه‌هاي عمومي مراجعه كرده و خدمت گرفته‌اند نظرسنجي كنيم، كه نهايتاً خروجي اين نظرسنجي يكي از معيارهاي ما براي انتخاب برترين‌هاي جشنواره است.

رئيس امور مديريت و ارتقاي فرهنگ سازماني سازمان اداري و استخدامي اجراي اين طرح را منطبق با بند ۱۷ سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغي مقام معظم رهبري با عنوان «خدمت‌رساني برتر، نوين و كيفي»، و به منظور ارتقاي سطح رضايت‌مندي و اعتماد مردم و نيز اجراي موضوع استراتژيك چهارم از برنامه هشتم نقشه راه اصلاح نظام اداري و نيز با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در فصل يازدهم قانون مديريت خدمات كشوري ذكر كرد.

دكتر رفيع‌زاده، توانمندسازي ارزيابان را يكي از موضوعات مهم در ارزيابي دستگاه‌ها در جشنواره چهاردهم خواند و گفت: براي اين منظور، دوره‌هاي آموزشي‌اي با هدف تربيت نيروي انساني كارآمد و ايجاد وحدت رويه بين ارزيابان عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي از ۱۱ تا ۱۹ تيرماه برگزار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: با تقويت بنيه علمي ارزيابان و و اجراي طرح‌هاي سنجش دستگاه‌هاي اجرايي، شاهد ارزيابي دقيق‌ و واقعي‌تر خواهيم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام