اخبار اداری و استخدامی

تکلیف ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تهران نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و قطع سیستم‌های سرمایشی از ساعت ۱۳:۳۰ هر روز (بخشنامه استانداری تهران)

استاندار تهران با اشاره به کمبود ۶۰ درصدی تولید برق از منابع آبی گفت: بخشنامه قطع سیستم‌های سرمایشی از ساعت ۱۳:۳۰ در همه دستگاه‌های استان ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمدحسین مقیمی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: درک شرایط فعلی بعد از خروج آمریکا از برجام برای ما بسیار مهم است، به عنوان مدیران ارشد استان باید بدانیم در چه شرایطی هستیم و با توجه به آن تصمیم گرفته و عمل کنیم.

وی بیان کرد: برای اینکه در این دوره تکالیف خود را به خوبی انجام دهیم باید شرایط فعلی را به خوبی درک و در تصمیم‌سازی‌ها دقت کنیم، با وحدت کلمه و بهره‌مندی از همه امکانات و توجه به نگاه مردم مشکلات را حل کنیم و با مقاومت شرایط اقتصادی تحمیل شده را مدیریت کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه یک بار در زمان جنگ شرایط سخت اقتصادی را تجربه کردیم افزود: مانع سرمایه‌گذاری نشویم، با یک گزارش جلوی کارها را نگیریم و سرمایه‌گذاری‌های کلان را به بهره‌برداری برسانیم.

مقیمی سپس با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در ادارات تصریح کرد: باید صرفه‌جویی را در دولت شروع کنیم، تولید نیروگاه‌های برق با کاهش ذخیره آب از 9 هزار مگاوات برق به 4 هزار مگاوات رسیده و شاهد کمبود 60 درصدی تولید برق از منابع آب هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه‌ای به دستگاه‌ها برای صرفه‌جویی 10 درصدی برق و 20 درصدی مصرف آب ارسال شده گفت: دستگاه‌های آب و برق مکلف هستند هر 15 روز یک بار مصرف برق و آب دستگاه‌ها را گزارش دهند که آب و برق دستگاه‌هایی که رعایت نکنند قطع می‌شود و از ساعت 13:30  نیز سیستم‌های سرمایشی در همه دستگاه‌ها باید خاموش شود.

استاندار تهران همچنین بیان کرد: کار و فعالیت باید در کنار صرفه‌جویی در دستور کار قرار گیرد و مدیران از هزینه‌های اضافی همچون سفر خارجی پرهیز کنند، 8 ساعت کاری را با کیفیت و بهره‌وری بالا انجام دهیم و احساس کنیم در این شرایط تکلیف به عهده داریم و همچون رزمندگان در طول دفاع مقدس با همان روش در صحنه اقتصادی جلو برویم و کار را با جدیت و علاقمندی انجام دهیم.

مقیمی خطاب به مدیران مبنی بر عدم انجام مصاحبه‌های هزینه‌ساز ادامه داد: باید در تصمیم‌گیری‌ها منافع بیشتر از مضرّات باشد و مدیران مصاحبه‌های هزینه‌ساز را کنار بگذارند، به عملکرد خودمان بپردازیم و به سایر بخش‌ها وارد نشویم، اختلافات را کنار بگذاریم و برای مقابله با مشکلات اقتصادی متحد شویم.

وی با بیان اینکه اشتغال، تولید، حمایت از اقشار کم درآمد و مدیریت نقدینگی باید در رأس برنامه‌ها باشد اظهار داشت: توقف هر واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری حتی برای یک روز خسارت جبران‌ناپذیری به دنبال دارد، دستگاه‌های نظارتی با متخلفان برخورد کنند اما در شرایطی که منابع مالی محدود است به تعطیلی کار منجر نشود که در پی آن سرمایه‌ها راکد می‌شوند.

وی ضمن تأکید بر اینکه میز خدمت در همه دستگاه‌ها باید از اول تیرماه شروع به کار کرده باشد تصریح کرد: شفاف‌سازی برای جلوگیری از فساد مالی در دستگاه‌ها مدنظر قرار گیرد، در این زمینه قراردادها، مزایده‌ها و مناقصه‌ها به اطلاع مردم برسد و مردم در جریان همه فعالیت‌های اقتصادی سازمان‌ها قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام