آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور: هر سازمان و دستگاه دولتی قائم مقام خود را برکنار نکند، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ورود می‌کند

علی صفدری هشدار داده است که حضور قائم مقام در وزارتخانه‌ها و یا سازمان‌هایی که در اساسنامه آن‌ها، اشاره‌ای به ضرورت حضور این ردیف نشده غیرقانونی است.

شناسنامه قانون | 636619111817175103

«نود اقتصادی»- معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور هشدار داده است که حضور قائم مقام در وزارتخانه‌ها و یا سازمان‌هایی که در اساسنامه آن‌ها، اشاره‌ای به ضرورت حضور این ردیف نشده غیرقانونی است.

سازمان امور اداری و استخدامی کشوری به تازگی، حذف ردیف قائم مقام را به صورت نامه به سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی اعلام کرده که بر اساس این بخشنامه، ردیف قائم مقام از همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی حذف خواهد شد، مگر به موجب قانون و اساسنامه آن سازمان!

علی صفدری در گفتگو با «نود اقتصادی» تاکید کرده که هر سازمان و یا وزارتخانه‌ای که در راستای اجرای این بخشنامه نسبت به عدم حذف این ردیف سازمانی اقدام نکند خلاف قانون قانون بوده و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور جلوی آنها را خواهد گرفت.

برآورد شده که براساس بخشنامه ابلاغی سازمان سازمان اداری و امور استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی، دستکم ردیف سازمان 50 قائم مقام از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی بزودی حذف می‌شوند.

صفدری اذعان داشته است که پس از صدور بخشنامه مذکور، یک نسخه از آن نیز در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته و حتی اعلام شده که قائم مقام کدام سازمان هم مشمول این بخشنامه است.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و امور استخدامی کشور خبرداده که برخی دستگاههای دولتی علاقمند به داشتن قائم مقام هستند اما تا اکنون این سازمان برای حذف ردیف سازمانی قائم مقام از سازمانها و وزارتخانه هیچ استثنایی قائل نشده است.

پیشتر،”علیرضا شاهپری”، رئیس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری واستخدامی کشور در گفتگو با «نود اقتصادی» خبرداده بود که براساس سوابق و اطلاعات موجود افراد در سامانه سازمان امور اداری و استخدامی، تاکنون به 42 قائم مقام و سازمان‌های وزارتخانه ها وسازمانهای دولتی، نامه حذف این ردیف ارسال شده و آنها نیز آن را اجرایی کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام