اخبار اداری و استخدامی

ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودج مجلس: مصوبه افزایش ۶ تا ۱۲ درصدی حقوق کارمندان خلاف قانون است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مصوبه دولت برای افزایش ۶ تا ۱۲ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان خلاف قانون است و مجلس این مصوبه هیئت وزیران را بر می گرداند.

شناسنامه قانون | aymanadadi

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت وزیران مبنی بر افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان بین 6 تا 12 درصد، گفت: این مصوبه دولت با قانون تطابق ندارد و نظر مجلس در قانون بودجه سال 97 بر این بود که فاصله طبقاتی کاهش یابد، اما با این مصوبه دولت فاصله طبقاتی کاهش نمی یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با افزایش 6 تا 12 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان هیچ اتفاقی برای کاهش فاصله طبقاتی رخ نمی دهد، افزود: با افزایش این مقدار حقوق با توجه به نرخ تورم، سقوط پایه پولی کشور، افزایش نرخ ارز و گرانی کالاها به خانواده ها فشار مضاعفی وارد می شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید این مصوبه خود را شفاف سازی کرده و دلیل اینکه برخلاف قانون عمل کرده را اعلام کند، ادامه داد: دولت باید علت عدم اجرای آنچه که در کمیسیون تلفیق توافق و تصویب شده را تشریح کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این اقدام دولت خلاف قانون است و در این راستا مجلس مصوبه هیئت وزیران را بر می گرداند، چراکه نظر مجلس درباره حقوق بازنشستگان و کارمندان رقم اعلامی دولت نبوده و قانون نیز این مصوبه را تایید نمی کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان افزایش حقوق در سال 97 براساس مصوبه مجلس بین 12 تا 20 درصد بود، تصریح کرد: افزایش 6 تا 12 درصدی، تولید هیئت وزیران بوده و برخلاف قانون است، لذا مجلس این موضوع را پیگیری کرده و هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین باید این مصوبه را رد کند.

 

مطالب مرتبط:

 نظر تاج گردون، رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در ارتباط با مصوبه ضریب حقوقی 97

 مصوبه ضریب حقوق سال 1397 برای تعیین میزان افزایش حقوق

 قانون بودجه سال 1397 کل کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام