آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور: از دلايل گسترش مفاسد، قانوني كردن سيطره كاركنان بر خدمات گيرندگان است

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان يزد با تبريك دهه فجر و تاكيد بر لزوم توجه به اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي اظهار كرد: برگزاري جشن‌هاي اين ايام فرصتي براي آشنايي نسل جوان با آرمان‌هاي انقلاب مي‌شود.

شناسنامه قانون | ansari yazd

معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با بيان اينكه استان يزد نقش ارزنده‌اي در پيروزي و تثبيت انقلاب اسلامي ايفا كرده است گفت: بزرگاني در اين استان در پيروزي انقلاب اسلامي  و شكل گيري نظام جمهوري اسلامي مؤثر بودند و اين استان حق بزرگي به گردن كشور و انقلاب اسلامي دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور، مهندس جمشيد انصاري، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با بيان اينكه بخشي از مشكلات اقتصادي به فضاي كسب و كار برمي گردد، گفت: تاكيد اين سازمان بر روي بهبود فضاي كسب و كار، يكي از برنامه هاي مهم اقتصاد مقاومتي است. جايگاه جهاني ما در فضاي كسب و كار بالاي ۷۰ است كه مناسب نيست. 

معاون رئيس جمهور افزود: در پايين بودن شاخص كسب و كار كشور، بخشي از مشكلات به قوانين و مقررات و بخشي هم به ريسك پذيري پايين مديران منطقه اي و استاني مربوط است. همچنين بخشي از مشكلات به گستردگي مداخله هاي دولت مربوط است زيرا در مواردي مداخله مي كند كه در عمل كار را براي بخش خصوصي سخت كرده است. 

يك مجوز ساده به ۱۳تا ۱۷ موافقت نامه دستگاه هاي اجرايي نياز دارد

معاون رئيس جمهوري با اشاره به اينكه براي گرفتن يك مجوز ساده ۱۳ تا ۱۷ موافقت نامه مجوز را بايد از دستگاه ها گرفت، تاكيد كرد: نبايد براي صدور مجوزي ساده براي فعاليت اقتصادي، كارها را پيچيده كرد.

مهندس انصاري گفت: اقتصاد، منطق خودش را دارد و نمي توان خارج از ضوابط و چارچوب آن عمل كرد به عنوان مثال اگر معتقد به استفاده از كالاي داخلي در كشور هستيم، منطق آن اين است كه بايد كيفيت اين كالاها را بالا برد و قيمت ها با قيمت هاي جهاني قابل رقابت باشند تا مردم ترغيب به استفاده از آن گردند.

تسهيلات يارانه اي به اشتغال و ثروت خارج از عرف داده مي شود

عضو ستاد اقتصاد مقاومتي كشور با تاكيد بر لزوم حمايت از توليدات باكيفيت و با قيمت قابل رقابت و مناسب با ذائقه مردم ادامه داد: بنا نيست ما راه رفته را دوباره برويم و به همه بخش ها تسهيلات ارزان بدهيم بلكه تسهيلات يارانه­اي به حوزه هايي داده مي شود كه اشتغال و ثروت خارج از عرف ايجاد مي كند. 

معاون رئيس جمهور با بيان اينكه دولت ۲۰ سال است كه تلاش دارد تصدي ها را واگذار و مداخلاتش را كاهش دهد، افزود: اين رويه نامناسب در بخش هاي غيردولتي همچون اتاق اصناف هم در حال شكل گيري است و آنها هم تلاش مي كنند روند دولتي را تكرار كنند در حالي كه دولت در تلاش است اين روندها را اصلاح كند بنابراين بخش خصوصي بايد روش هاي دولت گرايي را تعطيل كند. 

مهندس انصاري تأكيد كرد: بايد جسارت گرفتن تصميمات بزرگ را داشته و در يك محاسبه عقلاني آن چيز را كه به صلاح و صرفه مردم و كشور است، بدون توجه به منافع كوتاه مدت انجام دهيم.

مهندس انصاري با تأكيد بر لزوم تهيه طرح امايش سرزمين براي حل بسياري از مشكلات كشور گفت: وزارت علوم سه سال است كه مي خواهد طرح امايش دانشگاهها را تهيه كند ولي تحت فشارهاي مختلف نتوانسته است. 

از دلايل گسترش مفاسد، قانوني كردن سيطره كاركنان بر خدمات گيرندگان است

معاون رئيس جمهور در عين حال با بيان اينكه دستگاه هاي دولتي و اجرايي براي ارائه خدمت به مردم ايجاد شده اند ، خاطرنشان كرد: در برخي موارد مشاهده مي شود كه خيلي از كارها بدون توجه به هدف طراحي براي يك مجموعه ،با يك مصوبه حفظ مي شود . 

مهندس انصاري يكي از دلايل گسترش مفاسد در نظام اداري را قانوني كردن سيطره كاركنان بر خدمات گيرندگان دانست و تأكيد كرد: اين كاركنان بجاي دادن حق مردم ، آن را مي فروشند و در اين مقطع چون دستگاه از هدف خدمات دهي خارج شده و خودش موضوعيت پيدا مي كند ديگر توان خدمت دهي به مردم ندارد و آن روز ، روز بستن دستگاه است. 

وي تأكيد كرد : مديران دستگاهها بايد به گونه اي كارمندان را آموزش دهند كه هميشه خود را خدمتگذار و حامي حقوق شهروندان بدانند و در مسير هدف دستگاه گام بردارند. 

لزوم كسب يك سوم رشد اقتصادي كشور از طريق ارتقاء بهره وري

معاون رئيس جمهوري با بيان اينكه يزد و مردم اين استان از گذشته به كار بهره ور شهره بوده اند ، ادامه داد: توجيه فعاليت هاي اقتصادي توليدي در اين استان معمولا بالاتر بوده و اين استان در داشتن پيشينه رعايت بهره وري مورد توافق همه مسئولان است. 

مهندس انصاري با تأكيد بر لزوم بهره وري در دستگاههاي حاكميتي در كنار بهره وري اقتصادي افزود: يك سوم رشد اقتصادي كشور بايد از طريق ارتقاء بهره وري بدست آيد و از امكانات و منابع به گونه اي استفاده شود كه ارزش افزوده بيشتر خلق شود. 

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با بيان اينكه دستگاهي مي تواند بهره وري داشته باشد كه ابتدا در مجموعه خودش اين شاخص ها را حاكم كند، گفت: در سال گذشته در ۱۵ شركت بزرگ كشور با مشاركت اين شركتها ، چرخه مديريت بهره وري را شناسايي ، مستقر و طراحي كرديم كه امسال اجرايي شد. 

معاون رئيس جمهور اظهار اميدواري كرد تا با اجرايي شدن پنجره واحد استان ، مسير كار و جذب سرمايه گذاري در يزد كوتاه تر و باسرعت بيشتر انجام و يزد به استاني موفق در بهره وري تبديل شود. 

در اين جلسه تعدادي ازفعالان بخش خصوصي، مشكلات و نظرات خود را بيان كردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام