آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جمشید انصاری: تمامي خدمات اداري تا پايان دولت دوازدهم در بستر الكترونيك انجام مي شود/ اهداف جشنواره شهید رجایی/ درباره استخدام های دولتی

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: توسعه دولت الكترونيك با هدف چابك سازي و تسريع در روند خدمت­رساني به مردم از برنامه هاي اصلي و مهم در كشور است و اراده دولت بر اين است كه تا پايان دولت دوازدهم، تمام خدمات اداري در بستر الكترونيك انجام شود.

شناسنامه قانون | kordestan

به گزارش روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور،‌ مهندس جمشيد انصاري در بيستمين جشنواره شهيد رجايي و دومين همايش سالانه كردستان در مسير توسعه گفت: اگر استان در شاخص هاي توسعه جايگاه خوبي ندارد بايد گفت كه حال مجموعه مديريتي استان خوب نيست و فرض را بر اين بگذاريم كه اجزا خوب كار نمي كنند.

ايشان افزود: اگر همه اجزاي بدن خوب كار كند، نبايد حال آدم بد باشد و اگر اجزايي خوب كار نمي كند، بايد آنها را شناسايي و بهبود داد.

معاون رئيس جمهور عنوان كرد: در جشنواره شهيدرجايي مبناي ارزيابي دستگاه­ هاي اجرايي، تعيين دستگاه برتر در حالت كلي نيست، بلكه هدف ما ارزيابي حركت دستگاه‌ها در شاخص ­هاي برنامه اصلاح نظام اداري است.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور اظهار كرد: منشور حقوق شهروندي يكي از دستاوردهاي مهم دولت تدبير و اميد است و بر اساس اين منشور، حقوق شهروندي در نظام اداري در سال ۱۳۹۵ به تصويب شوراي عالي اداري رسيده و به ادارات ابلاغ شده است.

معاون رئيس جمهور عنوان كرد: در صورتي كه خدمت گذاران مردم و كارگزاران دولت، اهداف منشور حقوق شهروندي را به درستي اجرا كنند به هدف خود در اصلاح نظام اداري خواهيم رسيد.

ايشان افزود: ما به عنوان خدمتگزاران مردم و كاركنان دولت بايد اين حقوق را براي ملت اجرايي كرده و تحقق آن را تضمين ‌كنيم.

مهندس انصاري با اشاره به پيمايش ­هاي صورت‌گرفته در خصوص باورمندي مردم به عدالت در نظام اداري گفت: باور عمومي مردم اين است كه كاركنان دولت در اجراي حق مردم سليقه‌اي عمل مي‌كنند.

ايشان اظهار داشت: اين نشان مي‌دهد مشكلاتي در سيستم اداري ما وجود دارد كه مردم چنين نگاهي به بدنه اداري دارند.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: بايد روابط و كاركردهاي نظام اداري را ارتقا دهيم و در مسير تغيير ديدگاه مردم نسبت به نظام اداري تلاش كنيم.

معاون رئيس جمهور تصريح كرد: به همين منظور دولت چند برنامه جدي دارد كه تا پايان سال با عنوان برنامه‌هاي اصلاح نظام اداري در دستور كار قرار مي‌گيرد.

ايشان توسعه دولت الكترونيك را از اولويت‌هاي دولت دانست و گفت: اراده دولت بر اين است كه تا پايان دولت دوازدهم، تمام خدمات اداري در بستر الكترونيك انجام شود.

مهندس انصاري تصريح كرد: بايد زمينه‌اي ايجاد شود تا مردم با يك سرويس مناسب در بستر الكترونيك و بدون مراجعه فيزيكي بتوانند در منزل كار خود را انجام دهند كه ۹۸ پروژه براي تحقق آن تعريف شده است و اين موجب كاهش فساد اداري و تحقق مساوات و عدالت مي‌شود.

ايشان در ادامه گفت: ما بايد ميز خدمت فيزيكي را تا پايان ارديبهشت ماه و ميز خدمت الكترونيك را تا پايان آذرماه سال آينده در تمام ادارات و دستگاه‌ها راه‌اندازي كنيم.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور افزود: ما چه بخواهيم و چه نخواهيم اكثر كساني كه وارد دانشگاه مي‌شوند، بزرگترين آرزوي آنان استخدام در بخش دولتي و اداري است در صورتيكه بكارگيري در سيستم اداري بر اساس ضوابط است و در سه سال گذشته هر نوع جذب در سيستم اداري براساس آزمون و برمبناي شايسته گزيني و در چارچوب قوانين و مقررات بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام