آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور: امتناع مدیران دولتی از واگذاری فضاهای بلااستفاده با تفکر تعرض مدیریتی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این که برخی از دستگاه های دولتی فضاهای بلا استفاده در اختیار دارند گفت با این وجود مدیران با این فکر که به مدیریتشان تعرض نشود از واگذاری این فضاها امتناع می کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمشید انصاری در اولین همایش ملی مولدسازی و مدیریت دارایی های دولت که از صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی رازی در حال برگزاری است، اظهار داشت: بحث مدیریت اموال غیرمنقول دولت موضوع مهمی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوان پروژه برای وزارت امور اقتصادی و دارایی در نظر گرفته شده که هر دستگاهی سهمی در اجرای آن دارد.

وی ادامه داد: پیش از ساماندهی، شناسایی اموال دولتی باید انجام شود زیرا هر ساختمانی که از سوی دستگاه های دولتی مورد استفاده قرار گرفته اموال دولتی نیست.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود:آنچه با عنوان ساماندهی ساختمان های دولتی تعیین شده، تاکنون از سوی دستگاه های دولتی مورد توجه قرار نگرفته است. به نظر می رسد در کاستی ها و اضافه داشت این دستگاه ها مشکل وجود دارد زیرا برخی از دستگاه ها فضاهای بلا استفاده در اختیار دارند و ساز و کاری برای استفاده از این فضاهای مازاد وجود ندارد.

معاون رییس جمهوری گفت: میان مدیران این تفکر وجود دارد که هرکسی ساختمانی در اداره تحت مسئولیت خود واگذار کند، به حیطه مدیریتی وی تعرض می شود و من به یاد ندارم تاکنون ساختمانی مازاد و بلااستفاده باشد.

انصاری به ذکر چند نکته پرداخت و افزود: اهداف مدنظر از این پروژه، ایجاد فضای کاری مناسب، جلوگیری از هدر رفت منابع دولت، صرفه جویی و رسیدگی به دارایی های دولت و خدمت رسانی مناسب به ارباب رجوع است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به نظر می رسد مدیران در بحث ساختمان‌ها و املاک اداری قائل به کاهش هزینه ها نیستند، گفت: باید به سمت تجمیع ساختمان های اداری در دستگاه های اجرایی به منظور بهره برداری مطلوب، کاهش هزینه های مازاد، تسهیل ایجاد هماهنگی و دسترسی مناسب بین ساختمان های موجود حرکت کنیم.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: امروزه این فضا بر ادارات ما تحمیل می کند و ساختار در نظر گرفته شده. برخی فضاهای اداری هستند ک برای ساماندهی و استفاده از آن ها مشکلاتی وجود دارد اما برخی بخش ها مثل مهمانسراها، مراکز فرهنگی و ورزشی دولتی و .. هستند که برای مولد سازی و رسیدگی به اموال دولتی می‌تواند نقطه آغازین خوبی باشد.

وی در پایان گفت: در کنار اقتصاد مقاومتی و مولدسازی اموال دولتی، شاهد اجرای و احداث برخی پروژه های دولتی هستیم که می‌توان با توجه به این طرح نسبت به ادامه ساخت آن ها تصمیم بهتری گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام