آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

علی اکبر اولیا: اكثر دستگاه هاي اداري سند آماري نيروي انساني خود را ارائه نكرده اند

معاون سرمايه انساني سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: در سال ۹۳ شوراي عالي اداري دستگاههاي اجرايي را موظف كرد تا ظرف چهار ماه نسبت به تهيه و ارائه سند آماري نيروي انساني اقدام كنند ولي متأسفانه تاكنون ۳۰ تا ۴۰ درصد دستگاه ها آن را ارائه كردند كه بخشي از آنها نيز كيفيت لازم را ندارد.

شناسنامه قانون | olya

به گزارش خبرنگار قدس آنلاين، علي اكبر اوليا پيش ازظهر پنج شنبه در اختتاميه  جشنواره استاني شهيد رجايي يزد اظهارداشت: قانون جديد مديريت خدمات كشوري بزودي به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي شود و با تصويب اين قانون، تحولات و تغييرات اساسي در مسير ارتقاي سيستم اداري و استخدامي را شاهد خواهيم بود.

وي افزود: يكي از اهداف اين جشنواره  شناسايي و استفاده از توفيقات و تجارب دستگاههاي اجرايي برتر استان به منظور ارتقاي جايگاه مديريتي و تحولات اداري است و ارزيابي و ارزشيابي ادارات مختلف توسط خود ادارت سنجيده مي شود و اين جشنواره مقطعي براي ارزيابي يكساله عملكرد دستگاههاست تا مديران بتوانند علاوه بر به اشتراك گذاشتن تجارب ، واحد اداري خود را تقويت كنند.

اين مسئول با انتقاد از دستگاههاي اجرايي در ارائه نكردن سند آماري نيروي انساني گفت: در سال ۹۳ شوراي عالي اداري دستگاههاي اجرايي را موظف كرد تا ظرف چهار ماه نسبت به تهيه و ارائه اين سند اقدام كنند ولي متأسفانه تاكنون ۳۰ تا ۴۰ درصد دستگاه‌ها آن را ارائه كردند كه بخشي از آنها نيز كيفيت لازم را ندارد.

معاون سازمان امور اداري و استخدامي كشور افزود: هم اكنون برخي از دستگاهها با تورم نيروي انساني مواجه هستند، و برخي از دستگاه‌ها هم درگير كمبود نيروي انساني هستند و بايد ظرفيت هاي جذب اين دستگاهها شناسايي و از آن استفاده شود.

اين مسئول با اشاره به فعاليت ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نيروي انساني به غير از نيروهاي مسلح در دستگاه‌هاي دولتي خاطرنشان ساخت:  بر اساس تكليف تعيين شده حجم دولت بايد ۱۵ درصد گم شود .

اوليا با اشاره به ضرورت ساماندهي پرداخت‌هاي دولتي تصريح كرد: تا پايان امسال سامانه ثبت پرداخت‌هاي كشور راه‌اندازي مي‌شود تا برخي مشكلات در بخش پرداخت ها كه مورد انتقاد بود برطرف شود و پرداخت ها در چارچوبي شفاف قرار گيرد.

وي ادامه داد: انتظار از استان يزد بيش از ديگر استان‌هاي كشور است و مديران و مسئولان اين استان بايد بيش از پيش بحث ارتقاي خدمات اداري و استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف اداري و اجرايي را در دستور كار خود قرار دهند.

اوليا خاطر نشان ساخت: مديران و دست‌اندركاران بايد سعي كنند با اشتراك گذاري تجارب خود ، دقت در فرآيندهاي استخدام ، آموزش ، بهبود روشها ، روشهاي روز اجرايي و استفاده از فناوري هاي اطلاعات ، بهره‌وري ادارات تحت امر خود را ارتقا دهندومديران بايد واحد اداري خود را بيش از پيش تقويت كرده و انتظار مي‌رود دولت با بكارگيري فهم و درايت خود سازمان كار مناسب‌تر ، كاراتر و ارزان‌تري را ايجاد كند.

معاون سازمان امور استخدامي كشورگفت: بحث ايجاد اشتغال پايدار يكي از اولويت‌هاي اجرايي دولت بوده  و دستگاه هااي برنامه اداري خود را طوري ارتقا دهند كه موجب حمايت از اشتغالزايي و توسعه توليد شود.

اوليا با تاكيد بر لزوم توجه به آموزش هاي هدفمند در تقويت نيروي انساني  افزود: هسته اداري دستگاهها بايد هسته اي فهميده ، دلسوز و هدفمند باشد تا وظايفش را بخوبي انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام