اخبار اداری و استخدامی

توصیه هایی به داوطلبان ایثارگر در چهارمين آزمون استخدامي مشترك فراگير دستگاه‌های اجرایی كشور

توصیه هایی به داوطلبان ایثارگر در چهارمين آزمون استخدامي مشترك فراگير دستگاه‌های اجرایی كشور

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شروع ثبت نام چهارمين آزمون استخدامي مشترك فراگير دستگاه‌های اجرایی كشور از روز 29 خرداد، توصیه‌هایی را خطاب به ایثارگران داوطلب شرکت در این آزمون ارائه داد.

به گزارش «ایثار»، حجت الله امانی با بیان اینکه ثبت نام برای شركت در چهارمين آزمون استخدامی مشترك فراگير دستگاه‌های اجرایی كشور در سال ۱۳۹۶ از روز دوشنبه ۲۹ خردادماه لغايت پنجم تيرماه سال جاري از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور انجام می‌شود افزود: تمام اطلاعات مربوط به شغل و محل مورد تقاضا، ظرفیت‌های استخدامی به تفكيك واحدهای استانی، جنسيت مورد تقاضا و ساير شرايط عمومی و اختصاصی هر يك از دستگاه‌های استخدام كننده در دفترچه راهنمای ثبت نام در سايت اينترنتی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در اين مرحله از استخدام فراگير، دستگاه‌های وزارت آموزش و پرورش، بانك سپه، بانك مسكن، سازمان انتقال خون ايران، سازمان حسابرسی، سازمان دامپزشكی كشور، سازمان بنادر و دريانوردی، بانك صنعت و معدن، سازمان پزشكی قانونی كشور، سازمان اداری و استخدامی كشور، بيمه مركزی ايران، سازمان ملی بهره‌وری ايران، وزارت امور اقتصاد و دارائی، موسسه آموزش عالی علمی كاربردی صنعت آب و برق و يازده دستگاه اجرائی استان البرز جذب نيرو خواهند داشت.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به هماهنگی به عمل آمده با سازمان اداری و استخدامی كشور و سازمان سنجش آموزش كشور گفت: بر این اساس رشته‌های شغلی مربوط به ايثارگران كه از قبل با هماهنگی ادارات كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان‌ها تفكيك شده‌اند به صورت مجزا در دفترچه مشخص شده است و ايثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ايثارگران با انتخاب رشته‌های تعيين شده برای آنان در هر شهرستان و استان مربوطه می‌توانند از سهميه مربوطه بهره‌مند شوند.

امانی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع، حداقل ۲۵ درصد سهميه كليه دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون يادشده متعلق به ايثارگران مشمول و واجد شرايط است، بنابراين تمام ايثارگران متقاضی استخدام در دستگاه‌های يادشده می‌توانند با مراجعه به این سايت و ثبت نام در رشته‌های تعيين شده در آزمون مربوط به دستگاه انتخابی خود شركت کنند. ضمناً تمام ايثارگرانی كه در سامانه سجايا ثبت بيكاری خود را انجام داده‌اند، می‌توانند از سهميه حداقل ۲۵ درصد بهره مند شوند و افراد دانشجو و شاغل نمی‌توانند از اين سهميه استفاده كنند، لذا تمام ايثارگران متقاضی چنانچه واجد يكي از شرايط فوق (دانشجو و شاغل) نيستند و هنوز در سامانه سجايا بيكاری خود را ثبت نکرده‌اند بايد سريعاً به سامانه بر خط در سايت ايثار مراجعه و بيكاری خود را ثبت کنند.

وی در پایان یادآور شد: رقابت ایثارگران شرکت‌کننده در اين آزمون بين خود این عزیزان خواهد بود و نمرات مكتسبه آنان بر اساس رقابت با خودشان محاسبه می‌شود و در نهايت پس از مصاحبه استخدامی از ۲ نفر معرفی شده براي هر رشته شغلی يك نفر انتخاب خواهد شد. ضمناً در خصوص تكميل سهميه حداقل ۵ درصد ساير ايثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع، طبق روال گذشته بر مبنای بالاترين نمره مكتسبه و به ترتيب نمرات فصلی ايثارگران مشمول، محاسبه خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام