اخبار اداری و استخدامی

جمشید انصاری: سازمان اداری و استخدامی در استانها تشکیل می‌شود/ اصلاح برنامه نظام اداری تا مرداد ماه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از ایجاد سازمان اداری و استخدامی در استانها خبر داد و گفت: این سازمان با مدیریت مستقل و منفک از سازمان برنامه و بودجه در استان ها فعالیت خواهد کرد.

شناسنامه قانون | tehran 0310 mm11

به گزارش ایسنا، انصاری در نشست با کارکنان برنامه و بودجه استان گفت: نباید توسعه و دستیابی به آن را فقط به اتکای منابع تعریف کرد بلکه بجای اینکه رویکردی صرف متکی بر منابع داشته باشیم باید به سمت مدیریت بهینه منابع و بهره وری گام برداریم. رشد و رونق اقتصادی با مدیریت بهینه منابع و بهره وری محقق می‌شود.

وی افزود: با تغییر روش در مدیریت منابع و با ارتقای بهره وری می توان رشد و رونق اقتصادی را در کشور محقق ساخت و حرکت به سمت بهبود مدیریت منابع نیز نیازمند توجه به نظام اداری و اصلاح آن است.

انصاری تاکید کرد: اصلاح نظام اداری صرفا به معنی تعدیل نیرو نیست بلکه نظام اداری بعنوان متولی کشور، باید به مرحله‌ای برسد که ضمن زمینه سازی برای تسریع و تسهیل امور، منابع را به بهترین نحو ممکن مدیریت و بهره وری و اثربخشی را نیز ارتقا بخشد.

وی با بیان اینکه برنامه اصلاح نظام اداری تا مرداد امسال، بازنگری و نهایی خواهد شد، افزود: با اجرای این برنامه در دستگاه‌ها تغییراتی در ساختار نیروی انسانی، ساختار سازمانی، روشهای انجام کار و فرهنگ سازمانی ایجاد می شود و سازمان‌ها نقش متفاوت تری را در پیشبرد برنامه های توسعه کشور ایفا خواهند کرد.

انصاری، استفاده بیش از پیش از جوانان و بانوان در مدیریت نظام اداری و تربیت مدیران مستعد و جوان برای آینده کشور را از دیگر اهداف برنامه اصلاح نظام اداری برشمرد.

وی همچنین از ایجاد سازمان اداری و استخدامی در استانها خبر داد و گفت: این سازمان با مدیریت مستقل و منفک از سازمان برنامه و بودجه در استان ها فعالیت خواهد کرد.

حضرتی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت های این سازمان در استان از زمان احیا تاکنون ارائه کرد.

وی، تهیه گزارشات موردی و سالانه عملکرد در حوزه های مختلف، پیشبرد برنامه آمایش استان که در حال نهایی شدن است و تدوین سند برنامه ششم توسعه استان را از جمله اقدامات سازمان برنامه و بودجه استان عنوان کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، تعیین تکلیف و پرداخت مطالبات بازنشستگان تا انتهای سال 94، جهت دهی به شاخص های توسعه برای توازن سازی توسعه میان شهرستان ها، انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 و فعال سازی بیش از پیش شورای برنامه ریزی و توسعه استان را از دیگر اقدامات این سازمان در استان برشمرد.

فعال سازی کارگروه توسعه مدیریت در دستگاهها، مدیریت و نظارت بر فرایند رضایتمندی ارباب رجوع، نظارت بر آزمون های استخدامی، برگزاری جلسات با محوریت ارتقای بهره وری در استان، نیازسنجی آموزش های مرتبط با بهره وری، تدوین برنامه های بهره وری و تشکیل شبکه بهره وری، برگزاری 125 دوره آموزشی برای مدیران و برگزاری 92 دوره آموزشی شغلی از دیگر موارد مورد اشاره حضرتی بعنوان اقدامات سازمان برنامه و بودجه استان در این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام