اخبار اداری و استخدامی

۵۰ میلیون ریال اعتبار کارانه برای هر جوان با اجرای طرح کاج

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید، با اجرای طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) به هر جوان ۲۳ تا ۳۲ ساله حداکثر مبلغ پنجاه میلیون ریال ‘اعتبار کارانه اشتغال’اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به نقل از ایرنا، «عیسی منصوری» گفت: جوانان جویای کار (شغل اولی)در صورتی از این اعتبار می توانند بهره مند شوند که به یکی از اشکال به هم پیوسته زیر وارد چرخه فعالیت شغلی شوند.

وی با بیان اینکه این طرح موجب اشتغال پذیری می شود، گفت:در طرح کارورزی به جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی که تمایل دارند برای کسب مهارت های لازم فنی و کارآفرینی و شناساندن توانایی خود به کارفرمایان در دوره های کارورزی وارد شوند، از کمک هزینه آموزشی بهره مند می شوند. 

وی گفت: اعتبار معادل یک سوم حداقل دستمزد برای هر نفر خواهد بود. این افراد به علاوه تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند. اعتبار کارانه اشتغال با تایید کارفرمایان واجد صلاحیت پرداخت می شود. 

منصوری درباره مشوق کار فرمایی گفت: کارفرمایان بنگاه های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی دارای کد کارگاهی تأمین اجتماعی در صورت جذب و بکارگیری جوانان دانش آموخته دانشگاهی از بین گروه هدف این طرح برای مدت یکسال مشمول مشوق بیمه ای کارفرمایی می شوند و سهم بیمه مذکور توسط دولت پرداخت می شود. 

معاون وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: کارفرمایانی که کارورزان دارای گواهی معتبر موضوع بند یک این طرح را جذب کنند، بابت همان کارورزان و در چارچوب آئین نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه به مدت ۲ سال از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردارمی شوند. 

منصوری درباره توسعه کسب و کار گفت: توسعه رسته فعالیت های منتخب برای ایجاد فرصت شغلی در طرف تقاضای بازار کار ضرورت دارد تا اندازه اقتصاد و فعالیت های اقتصادی اشتغالزا بزرگ شود. در این چارچوب، در صورتی که جوانان گروه هدف به صورت فردی و یا گروهی اقدام به آغاز یک کسب و کار جدید در رسته های منتخب مصوب شورای عالی اشتغال کنند، علاوه بر مشوق های بیمه ای مشمول حمایت های مالی و نهادی ویژه این طرح در چارچوب برنامه های مصوب شورای عالی اشتغال در سال ۹۵ و برنامه ششم قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام