اخبار اداری و استخدامی

ثبت دادخواست شوراهای حل اختلاف و دیوان عدالت اداری در دفاتر الکترونیک قضایی

معاون مرکز آمار و اطلاعات قوه قضائیه از ثبت دادخواست شوراهای حل اختلاف و دیوان عدالت اداری در دفاتر الکترونیک قضایی خبر داد.

شناسنامه قانون | 82474505 71503518

سیامک رفعتی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه 226 دادخواست و اظهارنامه با موضوعات مختلف، شکواییه با موضوع چک و پیگیری دادخواست ها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود، افزود: از امسال دادخواست شوراهای حل اختلاف و دیوان عدالت اداری هم در این دفاتر ثبت می شود.

وی اظهارکرد: با توجه به نصب دستگاه‌های کارت خوان جدید درهمه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ثبت دادخواست‌های تجدیدنظرخواهی از یازدهم اسفند پارسال دردفاتر سراسر کشور قابل طرح و پیگیری شد.

مدیر کل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در پاسخ به این سوال ایرنا که آیا هم اکنون در همه استان ها دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دایر است یا نه، اظهارکرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی جزاستان خراسان جنوبی در بقیه استان ها فعال است.

وی ادامه داد: البته در استان خراسان جنوبی دفتر انتخاب شده و در مرحله آماده سازی تجهیزات قرار دارد.

رفعتی گفت: 17 هزار داوطلب راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفته که از بین آنان یک هزار نفر انتخاب شده اند.

وی از مهمترین برنامه های امسال مرکز آمار قوه قضاییه در بخش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را برنامه ریزی و توسعه دفاتر شهرستانی عنوان کرد وگفت: راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی شهرها در حال بررسی است که در آینده ای نزدیک این دفاتر در شهرستان ها نیز فعال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیرو تصویب طرح عدالت الکترونیکی، سامانه ای با عنوان سامانه خدمات الکترونیکی قضایی -سخا- در دو بخش درگاه خدمات الکترونیک قضایی و دفاتر الکترونیک قضایی در سال 91 در قوه قضاییه راه اندازی شد.

درگاه خدمات الکترونیک قضایی به نشانی اینترنتی www.adliran.ir در دسترس مردم قرار دارد و آنان می توانند از این طریق شکوائیه های خود را ثبت و یا با استفاده از کد رهگیری سوابق پرونده قضایی خود را پیگیری کنند؛ اما آن دسته از افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دادخواست یا شکوائیه خود را ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام