اخبار اداری و استخدامی

تشکیل نخستین جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

نخستین جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امروز تشکیل شد که بر اساس آن تصمیمات این شورا برای دستگاه‌های ذی‌ربط لازم‌الاجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،‌ صبح امروز سه‌شنبه (14 مهرماه) نخستین جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

تشکیل این شورا به موجب ماده 63 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران پس از سال‌ها توسط دولت یازدهم ابلاغ شد که بر اساس آن این شورا با هدف توسعه، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ و تقویت شأن و جایگاه الگوهای عینی عرصه جهاد، ایثار و شهادت، شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با شرح وظایف و ترکیب زیر تشکیل می‌شود.

معاون شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از تشکیل نخستین جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: با تشکیل این شورا رسالت نوینی فراروی فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفت که با جدیت موضوع پیگیری مسایل مربوط به ترویج آن در کشور دنبال خواهیم کرد.

سید مهدی فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری تشکیل نخستین جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،‌ افزود: به موجب ماده 63 قانون جامع خدمات ایثارگران، امروز شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد که براساس آن برای هماهنگی بین دستگاه‌ها و سیاست‌گذاری واحد در این حوزه، این شورا بالاترین مرجع سیاست‌گذاری و نظارتی بر دستگاه‌ها خواهد بود.

معاون شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد:‌ این جلسه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد که وی درابتدا عنوان کرد فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ غنی و بلندی است که ملت ایران از آن بهره‌مند است و اگر چنانچه جنگ تحمیلی نبود ما به ادامه مسیر انقلاب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داشتیم.

وی تاکید کرد: طی این نشست در ادامه اجرایی کردن تبصره 3 ماده 63 قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران، آیین‌نامه داخلی شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار وشهادت مورد تصویب واقع شد؛ در ماده اول مقرر شد جلسات شورای عالی هر 6 ماه یکبار به ریاست رئیس جمهور تشکیل و با حضور دو سوم اعضا رسمیت یابد.

معاون شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: در ماده دیگر بر مصوبات شورای عالی که با رای اکثریت اعضای حاضر قانونی خواهد شد مورد تاکید قرار گرفت و بر اساس ماده 3 آن، جلسات فوق‌العاده نیز با تشخیص رئیس شورا تشکیل خواهد شد.

فقیهی یادآور شد:‌ به منظور پیگیری اجرای مصوبات این شورا و انجام هماهنگی‌ بین دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی شورایی به نام شورای هماهنگی و نظارت تشکیل می‌شود و مقرر شد این شورا با حضور نمایندگان و معاونان تام‌الاختیار وزرا و دستگاه‌ها تشکیل و وظایف اجرایی کردن مصوبات شورا را در سطح دستگاه‌ها پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه قرار شد مصوبات این شورا توسط رئیس جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ شود، افزود: همچنین حجت‌الاسلام شهیدی دبیر شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز به عنوان رئیس شورای هماهنگی و نظارت انتخاب شدند و در طی دو هفته آتی فراخوان اعضا و معاونان وزرا جهت تشکیل شورای عالی صورت می‌گیرد.

معاون شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: با تشکیل این شورا رسالت نوینی فراروی فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفت که با جدیت موضوع پیگیری مسایل مربوط به ترویج آن در کشور دنبال خواهیم کرد.

فقیهی با یادآوری اعضای تشکیل دهنده شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: این شورا با عضویت وزرای علوم، فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، کشور و نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت کشور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس سازمان صدا و سیما، مجتبی رحماندوست و مهدی عیسی زاده اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس،‌ رئیس بنیاد شهید، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، رئیس امور مساجد کل کشور، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و یک نفر از مجتهدان شورای عالی حوزه علمیه قم تشکیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام