اخبار اداری و استخدامی

دریافت مجوز استخدام در آموزش و پرورش/ حذف عناوین استاد و استادیاری در لایحه رتبه‌بندی معلمان

وزير آموزش و پرورش از دريافت مجوز استخدام نيروي انساني در اين وزارتخانه خبر داد و گفت: اين آزمون با نظارت سازمان سنجش و آموزش و پرورش برگزار مي‌شود.

علي‌اصغر فاني امروز در همايش «ياس مهرباني» ، در جمع خبرنگاران از دريافت مجوز استخدام نيروي انساني آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مجوز استخدام صادر شده و زمان آن مشخص است.

وي افزود: آزمون استخدامي آموزش و پرورش توسط سازمان سنجش در اين وزارتخانه برگزار مي‌شود. مجوز استخدام شفاهاً داده شده است و ديروز پيگير شديم تا کتباً ابلاغ شود و به زودي دستورالعمل آن صادر مي‌شود.

فاني تصريح کرد: همه جزئيات استخدام نيروي انساني در آموزش و پرورش و دستورالعمل ابلاغي خواهد آمد.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: بر حسب نياز نيروي انساني و با توجه به جنسيت، رشته و جايگاه جغرافيايي آموزش و پرورش، توزيع نيازها را اعلام و آزمون را برگزار مي‌کنيم.

وي اظهار کرد: افرادي که در آموزش و پرورش پذيرفته مي‌شوند، يک سال بايد در دانشگاه فرهنگيان، آموزش معلمي ببينند و پس از آن به استخدام درمي‌آيند. همچنين رشته‌ها و اولويت‌ها مشخص شده است و جزئيات آن در دستورالعمل اعلام مي‌شود.

باز تعريف مدارس خاص

فاني در پاسخ به پرسشي درباره اعمال سياست کاهش مدارس خاص در کشور، گفت: سال گذشته اين سياست اعمال شد اما توجه داشته باشيد وقتي يک دانش‌آموز وارد يک مدرسه خاص مي‌شود، تا فارغ‌التحصيل نشود، نمي‌توان آن دانش‌آموز را جابجا کرد. اما از سال گذشته اين سياست را با شيب ملايم و با توجه به صلاحيت دانش‌آموز شروع کرديم و آثار آن را تا سه الي چهار سال آينده خواهيم ديد.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد:‌ پذيرش دانش‌آموزان در مدارس خاص با توجه به شرايط هر منطقه بازتعريف شده است و البته باز تعريف به معناي کاهش نيست. در برخي از مواقع مي‌تواند به معناي افزايش هم باشد. اما در مجموع گسترش مدارس دولتي نسبت به مدارس خاص در اولويت است.

مطالبات معلمان در حال پيگيري است

فاني درباره مطالبات معلمان اظهار کرد: طلب‌هايي که معلمان از آموزش و پرورش دارند، در حال پيگيري است و اگر پرداخت کنيم، رسانه‌اي اعلام نخواهيم کرد.

بازگشايي پنجشنبه‌ها در مدارس هنوز مشخص نيست

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره بازگشايي مدارس در روزهاي پنجشنبه‌، تصريح کرد: هنوز پژوهشگاه تعليم و تربيت، نظر قطعي درباره بازگشايي مدارس در روزهاي پنجشنبه را اعلام نکرده‌ است.

دلايل حذف عناوين استاد و استادياري در لايحه رتبه‌بندي معلمان

وي در پاسخ به پرسشي درباره حذف عناوين خبرگي، استاد و استادياري در لايحه رتبه‌بندي معلمان، بيان کرد: در قانون مديريت خدمات کشوري پنج رتبه پيش‌بيني شده است که مقدماتي که شامل همه مي‌شود و سپس پايه، ارشد، خبره، عالي که طبق اين نامگذاري، کار رتبه‌بندي دنبال مي‌شود و علت حذف عناوين «استاد» و «استادياري» به اين دليل است که اين عناوين پيشنهادي بوده و در جايي مصوب نشده است.

انتخاب رشته دانش‌آموزان در پايان مقطع نهم

فاني درباره انتخاب رشته دانش‌آموزان،‌ اظهار کرد: دانش‌آموزان از آخر سال نهم مي‌توانند انتخاب رشته کنند.

پيش ثبت نام مدارس غيردولتي، رايگان است

وزير آموزش و پرورش تاکيد کرد: همانطور که قبلا اعلام کرده‌ايم خانواده‌ها در پيش‌ ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غيردولتي نبايد پولي را به مدرسه پرداخت کنند.

لفظ واگذاري مدارس اشتباه است

وي در پاسخ به پرسشي درباره واگذاري مدارس به بخش غيردولتي، بيان کرد: واگذاري صورت نگرفته است و اين نامگذاري غلط است. طبق ماده ۲۲ قانون مديريت خدمات کشوري و آيين‌نامه مصوب سال ۸۹ که به تصويب دولت رسيده است، دولت و بخش دولتي مي‌توانند مدارس را به مشارکت بگذارند. اما خيلي از رسانه‌ها آن را واگذاري نام بردند و اين نامگذاري نادرست است. چرا که نامگذاري صورت نگرفته و دولت، مدرسه را به مشارکت گذاشته است.

وزير آموزش و پرورش در پايان درباره توزيع شير در مدارس، اظهار کرد: توزيع شير در حال انجام است و اگر اعتبارات تامين شود، اين مساله را پيگيري خواهيم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام