اخبار اداری و استخدامی

احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی در شورای عالی اداری

خبر سه شنبه 20 آبان 93

در این مصوبه علی رغم تاکید بر تشکیل این سازمان نظرات بر این بود که ما مجددا و عیناً به همان ساختار و شرح وظایفی که قبلاً این سازمان داشته برنگردیم بلکه یک سازمان چابک روزآمد ،فعال و نظارت گری را داشته باشیم.

به گزارش شناسنامه و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور که در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه 19 آبان ماه حضور یافته بود در پاسخ به اولین سوال مجری این برنامه مبنی بر این که ساعاتی پیش رئیس جمهور دستور احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را دادند که خواهشمندیم جزئیاتی در خصوص این دستور بفرمایید و این که این فرآیند با چه جزئیاتی پیش خواهد رفت اظهار داشت:رئیس جمهور در 17 مهرماه امسال طی پیشنهادی که خدمتشان برای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسید،موافقت کردند که این سازمان مجدداً شکل گیرد.

وی ادامه داد: شکل گیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطابق نظری بود که وی همواره و حتی پیش از مسئولیت جمهوریت مردم که باید این سازمان احیا شود؛شکل گرفت که البته لازم است این موضوع را نیز توضیح دهم که آقای رئیس جمهور از همان آغاز نسبت به شکل گیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی که قبلا دو معاونت جدا از یکدیگر تحت عناوین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه و سرمایه انسانی بود تاکید داشتند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تصریح کرد:در واقع وقتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی منحل شد؛ دو سازمان پیش آمد یعنی کار مدیریت و برنامه ریزی از یکدیگر جدا شد و رئیس جمهوری در ابلاغی که درابتدای دولت صادر کردند این دو معاونت را به یک فرد واگذار کردند یعنی همان رویکرد اولیه ایشان این بود که مدیریت یکسانی در بحث برنامه ریزی و مدیریت انسانی پیش آید که نیازمند سازوکارهایی بود.

نوبخت با اشاره به این که مجلس شورای اسلامی نیز برای این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی احیا شود طرحی را به تصویب رساند،یادآور شد: این طرح در شورای نگهبان با ایراد مواجه شد و دلیلش نیز آن بود که اساساً طبق اصل 126 قانون اساسی امور برنامه ریزی و بودجه و همچنین امور اداری و استخدامی از وظایف خاص رئیس جمهور است و بنابراین مجلس نمی تواند نسبت به این وظیفه ای که قانون اساسی برای رئیس جمهور قائل شده ورود کند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از نمایندگان اظهارداشت: از آن جا که این موضوع از اختیارات رئیس جمهور بود،ایشان نیز موافقت کردند و خوشبختانه امشب شورای عالی اداری در همین راستا تشکیل شده و در خصوص چگونگی ادغام این دو معاونت مصوبه ای را مطرح کردند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  تاکید کرد:در این مصوبه علی رغم تاکید بر تشکیل این سازمان نظرات بر این بود که ما مجددا و عیناً به همان ساختار و شرح وظایفی که قبلاً این سازمان داشته برنگردیم بلکه یک سازمان چابک روزآمد ،فعال و نظارت گری را داشته باشیم.

نوبخت ادامه داد:برای این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان ها نیز تشکیل شود ، نیازمند یک رابطه کاملاً هماهنگ سازمان های استانی مدیریت و برنامه ریزی با استانداران و شورای برنامه ریزی استان ها داشته باشیم و قرار شد طی دو هفته آینده یک پیشنهاد مشترکی را بنده و وزیر کشور با یکدیگر داشته باشیم و به نحو شایسته ای به استقبال توسعه در برنامه ششم برویم و ان شا الله این موضوع نیز ظرف چند هفته آینده بتواند به فرجام برسد.

خبر دوشنبه 19 آبان 1993

جهانگیری با تاکید بر اینکه برای مدیریت صحیح بر امور کشور و توسعه متوازن و با برنامه کشور، احیاء سازمان مدیریت و البته اصلاح نقاط ضعف گذشته آن یک ضرورت است افزود: سازمان مدیریت باید سازمانی چابک باشد که بتواند نظام برنامه ریزی کشور را به درستی تدوین و هدایت و نظارت کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،جلسه شورای عالی اداری عصر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اعضای شورا با کلیات این موضوع موافقت کردند.

اسحاق جهانگیری در این جلسه از احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان یک مطالبه کارشناسان و صاحب نظران از دولت و رییس جمهور یاد کرد و گفت: این موضوع از یک سو در دوره انتخابات توسط رئیس جمهور وعده داده شده بود و از سوی دیگر این سازمان برای کشورهای در حال توسعه که دارای برنامه های میان‌مدت و کوتاه‌مدت توسعه ای هستند یک امر ضروری محسوب می شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی پشتوانه کارشناسی برای اداره کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این سازمان همواره از کارشناسانی زبده در امر برنامه ریزی و اقتصاد برخوردار بوده که متاسفانه بس از انحلال، بخش زیادی از نیروی انسانی و توان کارشناسی این مجموعه تضعیف شد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه برای مدیریت صحیح بر امور کشور و توسعه متوازن و با برنامه کشور، احیاء سازمان مدیریت و البته اصلاح نقاط ضعف گذشته آن یک ضرورت است افزود: سازمان مدیریت باید سازمانی چابک باشد که بتواند نظام برنامه ریزی کشور را به درستی تدوین و هدایت و نظارت کند.

جهانگیری پس از اعلام موافقت اعضای شورای عالی اداری با لغو مصوبه مورخ 1386/4/24 شورای عالی اداری در مورد تشکیل دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و همچنین موافقت با کلیات موضوع احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه، از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست ظرف دو هفته آینده نظرات و دیدگاه های کارشناسان صاحبنظر در زمینه شرح وظایف و ساختار این سازمان را جمع آوری و در جلسات آتی مطرح کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت مشورت با وزارت کشور و استانداران برای تصمیم¬ گیری در خصوص چگونگی رابطه شاخه های استانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با استانداران تاکید کرد و از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست از طریق هماهنگی با معاونت حقوقی رئیس جمهور، مسائل و جزئیات حقوقی و شرح وظایف مربوطه را تدوین و در جلسه آینده به عنوان پیشنهاد مطرح نمایند.

در این جلسه که وزرای کشور، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاون حقوقی رئیس جمهور، استانداران تهران و زنجان و سایر اعضا شورای عالی اداری نیز حضور داشتند، گزارشی از سوابق و تحولات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی سالیان گذشته ارایه شد و در خصوص جزییات مربوط به انحلال این سازمان و تشکیل دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور توضیحاتی ارائه شد.

در این نشست همچنین نظرات و دیدگاه های متفاوت در خصوص نحوه ادغام این دو معاونت و احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی استانی ارایه شد و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص ضرورتهای این کار، اعضای شورا با کلیات احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موافقت کردند.

خبر دوشنبه 19 آبان 1993

دكتر نوبخت اعلام كرد: با دستور رئيس‌جمهور؛ سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور احياء شد

دكتر محمدباقر نوبخت، معاون رئيس‌جمهور كرد: شوراي عالي اداري در جلسه بعدازظهر امروز خود و در اجراي دستور رئيس‌جمهور محترم موضوع احياء و تشكيل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استاني از طريق ادغام دو معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور را تصويب كرد.

همچنين مقرر شد ميزان اختيارات، صلاحيت‌ها و چگونگي ارتباط و تعامل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها و استانداري‌ها در جلسه مشتركي كه بين رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و وزير كشور برگزار مي‌شود، تعيين گردد.

گفتني است كه توضيحات تكميلي در اين مورد، امشب توسط دكتر محمدباقر نوبخت، معاون رئيس‌جمهور در برنامه گفت‌وگوي ويژه‌ي خبري ساعت ۲۲ و ۳۰ دقيقه شبكه دو ارائه خواهد شد.

به عقيده كارشناسان، احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور علاوه ‌براينكه موجب تسريع تحقق اهداف چشم‌انداز خواهد شد، تحول مثبتي در نظام برنامه‌ريزي، بودجه‌ريزي و ساختار اداري و در نتيجه توسعه همه‌جانبه كشور ايجاد خواهد كرد.

احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور به‌عنوان يكي از وعده‌هاي اصلي دولت تدبير و اميد محسوب مي‌شد كه دكتر حسن روحاني در شعارهاي انتخاباتي خود، وعده تحقق آن را داده بود.

خبر دوشنبه 19 آبان 1993

امروز با تصویب شورای عالی اداری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور احیا شد.

بنا به گزارش خبرنگار مهام امروز درشورای عالی اداری مصوبه دولت نهم در تفکیک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به دو معاونت نظارت و برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی ملغی اعلام شد وبه این ترتیب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بدون نیاز به تهیه لایحه جدید و کسب رای مجلس شورای اسلامی به شرایط قبل از تفکیک بازگشته و به خودی خود احیاء شد.

خبر این اقدام شورای عالی اداری به زودی ازسوی نوبخت سخنگوی دولت و معاون نظارت برنامه ریزی رئیس جمهور اعلام خواهد شد، قابل ذکر است در شرایط فعلی ریاست سازمان بر عهده محمدباقر نوبخت خواهد بود و شورای عالی اداری در صورت نیاز می تواند در مورد تغییر ساختار سازمان تصمیم گیری کند.

به نظر می رسد بلاخره رئیس جمهور موفق با انجام وعده خود در رابطه احیاء سازمان مدیریت عمل کرد.

خبر دوشنبه 19 آبان 1393

احياي سازمان برنامه و بودجه از امروز كليد مي خورد

شوراي عالي اداري دولت امروز به رياست حسن روحاني، رييس جمهوري تشكيل جلسه مي دهد و كليات طرح پيشنهادي دولت مبني بر احياي سازمان برنامه و بودجه به راي گذاشته مي شود. به گزارش ايسكانيوز، جلسه شوراي عالي اداري با حضور رييس جمهوري، چهار تن از وزرا، اسماعيل جليلي و اميرحسين قاضي زاده، نمايندگان مجلس، دو استاندار و چهار نخبه برگزار مي شود. در اين جلسه براي طرح پيشنهادي دولت راي گيري مي شود و به گفته جليلي، نماينده مجلس، با توجه به فضاي موجود اين طرح به تصويب اعضا خواهد رسيد. در صورت تصويب احياي سازمان برنامه و بودجه، جزييات طرح در جلسات بعدي مورد بررسي قرار مي گيرد. سازمان مديريت و برنامه ريزي از ادغام دو سازمان امور اداري و استخدامي كشور و سازمان برنامه و بودجه تشكيل شد. پس از انحلال اين سازمان در سال ١٣٨٦ به دستور محمود احمدي نژاد، رييس جمهوري وقت، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي تاسيس و بخشي از وظايف اين سازمان را به عهده گرفت. با تصويب طرح پيشنهادي دولت مصوبه سال ١٣٨٦ لغو و سازمان برنامه و بودجه كشور احيا مي شود. بنا به اين گزارش، احياي سازمان مديريت و برنامه ريزي يكي از اصلي ترين شعارهاي حسن روحاني در دوره انتخابات دولت يازدهم بود و از زمان روي كار آمدن دولت يازدهم، تاكنون چندين بار وعده احياي سازمان داده شده است، اما به نظر مي رسد اين وعده با تشكيل جلسه شوراي عالي اداري، نزديك به عملي شدن است.

خبر یکشنبه 18 آبان 1393

عضو شورای عالی اداری از برگزاری نشست این شورا برای بررسی احیای سازمان مدیریت خبر داد.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی اداری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از برگزاری جلسه این شورا در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد.

وی ادامه داد: قرار است در جلسه فردا پیرامون لغو مصوبه سال 86 دولت مبنی بر انحلال سازمان مدیریت و همچنین احیای این سازمان بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام