آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور

جهاد دانشگاهی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در راستای اجرای برنامه‌های نقشه راه اصلاح نظام اداری و به منظور ارتقای سطح کارآیی و اثربخشی دستگاه‌های اجرایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد فضای همکاری مشترک برای عرضه و کاربست دستاوردهای علمی، تخصصی و کاربردی دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و واحدهای جهاد دانشگاهی در اجرای برنامه‌های نقشه راه اصلاح نظام اداری در راستای سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به امضای سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و سیدعلی صدرالسادات، معاون سرمایه انسانی معاونت توسعه مدیریت انسانی ریاست جمهوری رسیده است.

«انجام پژوهش‌های کاربردی توسعه‌ای و طرح‌های مطالعاتی نظام اداری، مدیریت و منابع انسانی بخش دولتی و عمومی»، «تهیه و اجرای برنامه‌های ترویج، فرهنگ سازی اجتماعی و آموزش در راستای تبدیل نقش دولت و دستگاه‌های اجرایی به هدایت‌گری، تسهیل‌گری، توان افزایی و نظارت‌گری و …»، «ایجاد زمینه رشد معنوی منابع انسانی، به‌سازی و ارتقای سطح دانش، تخصص و مهارت و توان‌افزایی مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت»، «پژوهش، آموزش و فرهنگ‌سازی برای توسعه نظام اداری الکترونیک به منظور استفاده از خدمات عمومی»، «تهیه و اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در زمینه چابک‌سازی، متناسب‌سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات کشوری» از جمله زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه است.

از دیگر زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان به «دانش بنیان کردن نظام اداری از طریق به کارگیری اصول مدیریت دانش و یکپارچه‌سازی اطلاعات مبتنی بر ارزش‌های اسلامی»، «پایش، سنجش، ارزیابی و اثربخشی برنامه‌های نظام اداری منطبق بر نقشه راه اصلاح نظام اداری (دیده‌بان توسعه منابع انسانی و نظام اداری کشور)»، «تنظیم و اجرای برنامه‌های مطالعاتی به منظور دستیابی به مدل‌های طراحی، توسعه و مدیریت مشاغل در بخش دولتی و عمومی»، «انجام مطالعات، تهیه و اجرای مدل‌های شایستگی مشاغل اداری و مدیریتی، ایجاد کانون ارزیابی شایستگی مدیران و کارمندان دولت»، «ایجاد نهاد یا نهادهای مشترک همکاری در حوزه‌های نظام اداری و مدیریت بخش دولتی و عمومی» اشاره کرد.

در اجرای مفاد این تفاهم‌نامه، کمیته راهبری با ترکیب معاون سرمایه انسانی معاونت (رییس کمیته راهبری)، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی (نایب رییس کمیته راهبری)، رییس مرکز آموزش مدیریت دولتی، رییس امور مدیریت مشاغل و حقوق و مزایای معاونت، رییس امور آموزش و به‌سازی منابع انسانی معاونت، رییس امور فناوری‌های مدیریتی و سازمانی معاونت، مدیر کل دفتر نیازسنجی و پروژه‌یابی آموزشی جهاد ( دبیر کمیته راهبری)، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد تهران، معاون آموزشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و مدیر کل نیازسنجی و پروژه‌یابی پژوهشی جهاد دانشگاهی تشکیل می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه، کمیته راهبری حسب مورد می‌تواند نسبت به تشکیل کارگروه‌های تخصصی و اجرایی برای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه اقدام کند، نحوه تشکیل جلسات و گردش کار مربوط به اجرای مفاد تفاهم‌نامه در اولین جلسه کمیته راهبری تعیین شده و به تصویب می‌رسد.

به منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه با مسؤولیت جهاد دانشگاهی، دبیرخانه‌ای تاسیس می‌شود تا اقدامات لازم را با هماهنگی کمیته راهبری به انجام رساند. حقوق مادی و معنوی طرفین در خصوص دستاوردهای حاصل از فعالیتهای مشترک به رسمیت شناخته می‌شود.

به منظور اجرای بهینه تفاهم‌نامه، امضاکنندگان به طور سالانه گزارش پیشرفت کار و راهکارهای ارتقای آن را بررسی می‌کنند.

در صورتی که با تشخیص یا پیشنهاد هر یک از طرفین تفاهم‌نامه، ضرورت و نیاز به اعمال اصلاحات یا تغییراتی در متن این تفاهم‌نامه احساس شود، پس از توافق و امضای ظرفین به عنوان الحاقیه تفاهم‌نامه منظور و معتبر خواهد بود.

این تفاهم‌نامه در دو نسخه و 6 ماده و دو2 تبصره در تاریخ 1393.6.24 به امضای طرفین رسیده که از تاریخ امضاء معتبر و قابل اجراست.

مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضاء، دو سال و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

در صورت انقضای مدت تفاهم‌نامه طرفین ملزم به تعهدات قراردادهای منعقد و جاری هستند؛ به نحوی که طرح‌ها، پروژه‌ها و دوره‌های در دست اجرا و نیمه تمام را در زمان مقرر کامل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام