آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

فرآیند استخدام نیرو در آموزش و پرورش طبق قانون است

تمام اقدامات این وزارتخانه درخصوص چگونگی جذب و فرآیند استخدام نیرو و مربیان پیش دبستانی در حیطه قوانین مجلس، دولت و اسناد بالادستی است.

به گزارش روز سه شنبه وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در دیدار با نمایندگان منتخب استانی مربیان پیش دبستانی اظهار داشت: این وزارتخانه از حیث منابع مالی و انسانی وضعیت خوبی نداشته و اکنون با معلم مازاد مواجه است.

وی هدف گذاری کلان آموزش و پرورش را در آینده نزدیک بهسازی منابع انسانی عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم با ساماندهی نیروی انسانی بهره وری را تا حد امکان افزایش دهیم.

بطحایی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص نیروهای پیش دبستانی، تاکید کرد: در مصوبه مجلس آمده است که برگزاری آزمون منوط به نیاز واقعی آموزش و پرورش براساس جنسیت، مدرک و رشته تحصیلی و مجوز برگزاری آزمون در گرو تخصیص ردیف استخدامی دولتی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به توزیع نامتوازن نیروی انسانی در مناطق مختلف آموزشی کشور اشاره کرد و ادامه داد: معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری بر اساس شاخص های علمی و شرایط کلی جامعه مجوز استخدام صادر می کند و به همین دلیل برگزاری آزمون بدون اختصاص ردیف استخدام موضوعیت نخواهد داشت.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش از معاونت نظارت وراهبردی ریاست جمهوری تقاضا کرده است که مجوز استخدام برای سال های آینده آموزش و پرورش را اکنون در اختیار این وزارتخانه قرار دهد، خاطرنشان کرد: این امر باتوجه به عدم نیاز آموزش و پرورش و شرایط فعلی کشور به هیچ مورد موافقت قرار نگرفته است.

وی پایه حقوقی مناسب و بیمه خدمات درمانی را حق مسلم مربیان پیش دبستانی خواند و اظهار داشت: آموزش و پرورش با تمام توان با نهادهای دولتی و تصمیم گیر در این زمینه وارد مذاکره می شود تا بتواند محمل قانونی برای ساماندهی این موضوع پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، گفت: این دوره سنگ بنای تربیت و شکوفایی استعداد نوآموزان کشوراست که ثمرات آن در مقاطع تحصیلی بالا دیده می شود.

بطحایی در خصوص شرایطی که آموزش و پرورش به منظور تسریع فرآیند فعالیت غیردولتی مربیان پیش دبستانی می تواند ایجاد کند، نیز گفت: اعطای مجوز تاسیس مدارس پیش دبستانی به صورت شرکت تعاونی و فردی، اجاره فضاهای آموزشی غیردولتی، اعطای کمک های دولتی، امکان گذراندن دوره های آموزشی تخصصی مرتبط در دانشگاه فرهنگیان، ساماندهی و تعیین اولویت به کارگیری نیروی انسانی در دوره پیش دبستانی به شیوه غیردولتی بخشی از اقدامات آموزش و پرورش برای حمایت از این گروه است.

تعدادی از مربیان پیش دبستانی در روزهای اخیر با تجمع در مقابل نهاد ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش خواستار پی گیری و رفع مشکلات استخدامی خود شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام