اخبار اداری و استخدامی

سامانه نسیم موجب استیفای حقوق دولت می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر نقش غیرقابل انکار سامانه نسیم در ساماندهی و نظارت بر حساب های دولتی، گفت: این سامانه به دولت کمک می کند نسبت به اطلاع از موجودی و استیفای حقوق خود به طور موثر و مناسبی عمل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، علی طیب نیا در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد های بانک مرکزی در هفته دولت با تقدیر از حرکت پرشتاب این بانک در راستای گسترش بانکداری الکترونیک، اظهار داشت: بانکداری الکترونیک و سامانه های مدیریت آن در سال های اخیر گسترش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی استفاده از شیوه های الکترونیکی را موجب افزایش کارایی و کارآمدی نظام بانکی دانست و افزود: ابزار های الکترونیک بهترین روش برای مقابله با مفاسد احتمالی است. به عنوان مثال از زمانی که سامانه صدور ضمانت نامه های بانکی توسط بانک مرکزی راه اندازی شد، بساط جعل این ضمانت نامه ها نیز برچیده شده است.

وزیر اقتصاد در خصوص سامانه نسیم نیز افزود: سامانه حساب های یکپارچه دولتی کمک مطلوبی به ساماندهی حساب دستگاه های دولتی کرده و باعث خواهد شد خزانه داری و بانک مرکزی اشراف کاملی نسبت به موجودی و تبادلات مالی این دستگاه ها داشته باشند.

طیب نیا با تقدیر از خودکفایی کشور در صنعت چاپ اسکناس که با همت بانک مرکزی حاصل شده است، تصریح کرد: در زمینه تولید کاغذ و چاپ اسکناس پیشرفت های خوبی داشتیم و این مایه افتخار است که امروز می توانیم به طور کامل و خودکفا این مراحل را در داخل کشور و غیر قابل جعل انجام دهیم.

گفتنی است وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی، هادی قوامی نماینده مجلس و پورمحمدی معاون برنامه ریزیِ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پس از برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار، ضمن بازدید از «نمایشگاه دستاوردهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران»، در جریان اقدامات این بانک از جمله رونمایی نوین سامانه یکپارچه مرکزی (نسیم)، سامانه چکاوک و سامانه انتشار اوراق مشارکت الکترونیکی، پورتال کاشف، سامانه ارزش افزوده مرکز شتاب، سامانه پرداخت الکترونیک سیار (سپاس)، سامانه استعلام بانکی، انتشار ایران چک 500هزار ریالی با طرح حرم امام رضا (ع) و اسکناس 20هزار ریالی با طرح بادگیرهای ایرانی قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام