اخبار اداری و استخدامی

طرح حق‌التدریس شدن مربیان پیش‌دبستانی در مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرحی برای رفع مشکل مربیان پیش‌دبستانی آموزش و پرورش گفت: طرح دو فوریتی حق‌التدریس شدن مربیان پیش‌دبستانی یکشنبه آینده در صحن مجلس بررسی می‌شود.

شناسنامه قانون | heram1sli 8512

قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا وضعیت مربیان پیش دبستانی و استخدام آنها در مجلس پیگیری شده است؟»، اظهار داشت:

در مصوبه سال 1389 مجلس و در ماده 17 نوشته شده بود «به هر شکلی استفاده از نیروی حق‌التدریس برای آموزش و پرورش از بیرون ممنوع است» و با این طرح طبیعتاً نمی‌توانستیم کسی را به عنوان نیروی حق‌التدریس از بیرون استفاده کنیم.

وی افزود: از 19 مهر ماه دو سال پیش مقرر شد برای آن دسته از افرادی که در آزمون استخدامی قبول نشده بودند اما در آموزش و پرورش کار کرده و اخراج شده بودند،  آزمونی برگزار شود.

احمدی با بیان اینکه متأسفانه دولت درباره استخدام مربیان پیش دبستانی اقدام نکرد و گفت که «از نظر مالی تأمین نیست و نمی‌تواند این کار را انجام دهد»، خاطرنشان کرد: البته این موضوع در مجلس جای پیگیری دارد و رئیس کمیسیون آموزش مجلس به رئیس مجلس نامه نوشت و اگر در این مورد پاسخ ندهند، «دویست و سی و شِش» می‌شوند، یعنی برای پاسخگویی باید به دفتر رهبری بروند.

وی با اشاره به اینکه می‌بینیم مربیان پیش‌دبستانی هر روز مشکلاتشان بیشتر می‌شود، تصریح کرد: به دلیل اینکه معلم در آموزش و پرورش کم داریم مسئولان باید از دو طریق نیرو جذب کنند که نخست استفاده از نیروهای بازنشسته است که آنها برگردند و تدریس کنند که مطمئناً رایگان تدریس نمی‌کنند یا اینکه از افراد شاغل در ساعات غیر موظف استفاده و به آنها اضافه کار بدهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا که قرار است این پول را به نیروی شاغل یا بازنشسته پرداخت کنند بیایند به همان‌هایی بدهند که می‌خواهند در آزمون شرکت کنند؛ زیرا خودشان هم راضی هستند.

احمدی از تهیه دو فوریت این موضوع خبر داد و گفت: امیدواریم یکشنبه هفته آینده یعنی 26 مردادماه این طرح به صحن مجلس بیاید و مصوبه بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: این افراد آن وقت می‌توانند فعلاً به صورت حق‌التدریس بیایند و کار کنند؛ این طرح با 90 امضا تحویل هیأت رئیسه مجلس شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام