آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

طرح استفساریه ماده 59 قانون برنامه پنجم در خصوص امکان کسر حق بیمه از اضافه کار

جلسه‌ی کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور دکتر محمود عسکری‌آزاد، جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش شناسنامه، در این جلسه که به دعوت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی موضوع کاهش 30 تا 50 درصدی حقوق کارمندان دولت در دوران بازنشستگی تشکیل شده بود، دکتر محمود عسکری‌آزاد برای ادای برخی توضیحات حاضر شد.

محمد اسماعیل سعیدی، با یادآوری دستور کار امروز سه‌شنبه (15 مهر) کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: جلسه امروز تنها به بررسی کسر حق بیمه از اضافه کاری حقوق کارمندان دولت پرداخت که با حضور عسگری آزاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: چندی پیش از سوی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور بخشنامه‌ای صادر شد که به موجب آن کسر حق بیمه از فوق العاده اضافه کار کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نبود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: در این جلسه‌ توضیحاتی در مورد علت این اقدام از سوی عسگری آزاد ارایه شد و نمایندگان موافق و مخالف به ایراد نظرات خود پرداختند.

وی یادآور شد: در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که دولت به دلیل شفاف‌ سازی قانون اقدام به صدور این بخشنامه کرده در حالی که بر اساس قانون تنها مجلس می‌تواند برای رفع ابهام استفساریه‌ای به مجلس ارایه دهد.

سعیدی افزود: با توجه به ضرورت رفع ابهام، قرار شد طرح استفساریه‌ای پیرامون رفع ابهام از موضوع کسر حق بیمه از اضافه کاری حقوق کارمندان دولت از سوی کمیسیون اجتماعی به مجلس ارایه تا این مهم نیز تعیین تکلیف شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: بر این اساس طرح استفساریه کسر حق بیمه از اضافه کاری حقوق کارمندان دولت در کمیسیون اجتماعی به امضای بیش از 10 نفر از نمایندگان رسید.

لازم به توضیح است، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، طی بخشنامه شماره 5271/93/200 مورخ 17/4/1393 کسر حق بیمه از اضافه کار کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که مشترک صندوق تأمین اجتماعی هستند را ممنوع اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام