آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جلسه نمایندگان وزارت آموزش و پرورش با معاون قضایی دیوان عدالت اداری در امور شعب

جلسه‌ی نمایندگان وزارت آموزش و پرورش با معاون قضایی دیوان عدالت اداری در امور شعب و استان‌ها با هدف رفع مشکلات فی مابین در دیوان عدالت اداری برگزار شد.

به گزارش شناسنامه و به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در این جلسه که در تاریخ هفتم تیرماه 1393 به دعوت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای موسی قربانی معاون قضایی دیوان در امورشعب و استانها پیرامون پرونده های مربوط به وزارت آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری تشکیل شده بود، معاون امورحقوقی وزارت آموزش و پرورش حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای ناصری ، مشاور رئیس دیوان عدالت اداری جناب آقای حسن سلیمانی و مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش جناب آقای واسعی در این جلسه حضور داشتند.

بر پایه این گزارش، در این جلسه موضوع حدود 11 هزار پرونده مربوط به وزارت آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

1- با توجه به اینکه وزیر آموزش وپرورش به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری دفاع از دعاوی را به مدیران کل استانها تفویض کرده است بر اساس ابلاغ کارگزینی خواهان ، دستور تبادل لوایح با مدیر کل آموزش وپرورش استان مربوطه داده خواهد شد.

معاون وزیر نامه تفویض اختیار به مدیران کل استان ومستندات قانونی آنرا ارائه خواهد داد.

2- فقط کسانیکه از ناحیه معاونت حقوقی وزارت آموزش وپرورش معرفی می شوند بعنوان نماینده این وزارت شناخته خواهند شد و شعب دیوان از سایر افراد بعنوان نماینده وزارت آموزش وپرورش دعوت نخواهند کرد.معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش در اسرع وقت این افراد را معرفی خواهد کرد.

3 معاونت قضائی در امورشعب دیوان به دفاتر استانها و دبیرخانه ابلاغ خواهد کرد تا دادخواستهای فاقد حکم کارگزینی را از افراد نپذیرند وافراد موظف شوند بر اساس حکم کارگزینی خوانده دعوی را مشخص نمایند.

4- مسئولین آموزش وپرورش انتظار دارند در مواردی که قانون دولت را مکلف به امری کرده است شعب دیوان دولت را محکوم علیه قرار دهند و وزارت آموزش وپرورش را طرف دعوی قرار ندهند.

5- معاونت حقوقی وزارت آموزش وپرورش بر اساس فراوانی بیشتر ، موضوعات مشابه مربوط به خود را شناسائی و به منظور تسریع در رسیدگی مراتب را به معاون قضائی دیوان اعلام تا با تشکیل جلسه با قضات و کارشناسان آموزش و پرورش و بررسی حقوقی موضوع موجبات تسریع در رسیدگی فراهم گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام