آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

لغو تغییر ساعت دستگاه‌های اداری در استان قم

استانداری قم با ابلاغیه جدید به دستگاه‌های دولتی تغییر ساعات کاری ادارات قم در ماه رمضان را ملغی اعلام کرد و به روال گذشته برگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، می‌گویند تصحیح یک تصمیم غلط بیشتر از گرفتن یک تصمیم صحیح زمان می‌برد. نمونه‌اش تغییر ساعت کار ادارات قم است که یک هفته پس از تغییر به روال گذشته برگشت.

استانداری قم در بین 31 استانداری کشور تنها نهادی بود که هفتم تیرماه در نامه‌ای به دستگاه‌های اداری استان، ساعت کار ادارات را از 7 و 30 دقیقه تا 14 و 30 دقیقه به 6 و 45 دقیقه تا 13 و 45 دقیقه تغییر داد.

این تصمیم استانداری موجب نارضایتی و بعضا اعتراض کارکنان دستگاه‌های اداری استان شده و دلایل منطقی برای صرفنظر از تصمیم اتخاذ شده وجود داشت. بسیاری از کارکنان ادارات با این تصمیم استانداری قم، صبح‌ها با تاخیر وارد محل کار می‌شدند. کارکنانی که در طول ساعت‌های اداری پاسخگوی مستقیم ارباب رجوع هستند، در این روزها بیکار و کم کار بودند، زیرا تعداد افرادی که به این ادارات مراجعه می‌کردند در ساعت‌های اولیه صبح بسیار کاهش یافته بود.

از سوی دیگر به دلیل تعطیلی زودهنگام ادارات بسیاری از کارهای مردم در دستگاه‌های اداری نیمه تمام بود.

کارکنان ادارات -طبق ابلاغیه اولیه استانداری- حتی روز پنجشنبه بدون کاهش وقت اداری از ساعت 6 و 45 دقیقه تا 13 و 45 دقیقه موظف به حضور در ادارات بودند.

اکنون یک هفته پس از این تصمیم نادر که قم را جزو تنها استان تغییردهنده ساعت کاری ادارات قرار داد، علی اکبر مرتضایی قهرودی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اداری گفت: با عنایت به ابلاغ وزارت کشور مبنی بر یکسان بودن ساعت کار ادارات در کل کشور، بدین وسیله ساعت کاری ادارات طبق روال گذشته اعلام می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام