اخبار اداری و استخدامی

برنامه عملیاتی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه خدمات الکترونیکی

در نخستین نشست کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی که در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور برگزار شد، برنامه عملیاتی جامع دستگاه‌های اجرایی کشور برای توسعه خدمات الکترونیکی دریافت و بررسی شد.

پیرو ابلاغیه‌های رئیس جمهور مبنی بر تدوین آیین‌نامه‌های توسعه خدمات الکترونیکی و ضوابط فنی اجرایی  توسعه دولت الکترونیکی در شهریورماه سال جاری، نخستین جلسه کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی با ریاست دکتر عسکری آزاد، جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، وزارت کشور، وزارت دادگستری، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، مرکز فاوا نهاد ریاست جمهوری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، مرکز توسعه تجارت الکترونیک، شرکت پست، کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی تشکیل شد، اعضا متعهد شدند که نهایت تلاش و همکاری را برای تحقق اهداف تعیین شده داشته باشند.

دکتر عسکری آزاد در این نشست، طی سخنانی به تشریح نحوه تشکیل کمیسیون و تعامل صورت گرفته میان شورای عالی اداری و شورای عالی فناوری اطلاعات کشور برای تشکیل آن پرداخت و ابراز امیدواری نمود که با برگزاری جلسات مستمر و منظم، اهداف ترسیم شده برای این کمیسیون با سرعت تحقق یابد و کمبودهای موجود در مسیر توسعه فناوری اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی رفع شود.

مهندس جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز ضمن تشریح آیین‌نامه ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیکی، طرح‌ها و پروژه‌های لازم برای تحقق دولت الکترونیکی را تبیین نمود.

شاهپری، معاون طراحی مدل‌های توسعه و راهبری دولت الکترونیک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور نیز در این نشست به تشریح پروژه‌ها و فعالیت‌های احصا شده در آیین نامه توسعه خدمات الکترونیکی و آیین‌نامه ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیکی پرداخت.

علی صفدری، معاون نوسازی اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور هم به تشریح آیین‌نامه داخلی کمیسیون و وظایف اعضا پرداخت.

همچنین در این نشست، گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده توسط سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استان‌های کشور ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام