اخبار اداری و استخدامی

فراخوان احیای سازمان برنامه بودجه/ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور/ تشکیلات سوم

دکتر محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی کشور طی یادداشتی از صاحب‌نظران، فرهیختگان و دلسوزان خواسته است با ارائه نظرات خود دولت را در انتخاب مسیر پیش‌روی تغییرات بنیادین در نظام اداری و استخدامی و برنامه و بودجه یاری رسانند.

به گزارش شناسنامه و به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد در متن این یادداشت آمده است:

برخورداری نظام برنامه‌ریزی کشورمان ایران از یک سازمان قوی، چابک و کارآمد حقی است که تمامی صاحب‌نظران، فرهیختگان و دلسوزان بر آن وفاق دارند. این مهم از نخستین روزهای آغاز به کار دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت و با جدیت دنبال شد. بیش از هفت سال از زمان ایجاد تغییر در ساختار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مسائل مترتب بر آن می‌گذرد، این تغییر در تمامی بخش‌های جامعه و زندگی آحاد مردم اثرات غیرقابل‌انکاری را بر جای گذاشت؛ اثراتی که هر روز مشکلات تشکیلات تغییریافته را بیش از پیش نشان داد.

برگرداندن نظام برنامه‌ریزی بر مدار و جایگاه اصلی خود به استناد اصل 126 قانون اساسی که مسوولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیما برعهده رئیس‌جمهور قرار داده، در حوزه وظایف دولت است و اینک دولت با در نظر گرفتن جمیع مسائل، مصمم است بهترین اصلاح و در نهایت گزینه را انتخاب کند که در خور نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین مردم شریف و سرفراز کشورمان باشد، اما این مهم صرفا با یاری و همفکری صاحب‌نظران و اهل فن میسر خواهد شد. این مجال فرصتی برای دعوت از تمامی کارشناسان علاقه‌مند است که با ارائه نظرات خود دولت را یاری رسانده تا بهترین گزینه را از میان گزینه‌های زیر انتخاب کند:

– احیای سازمان برنامه و بودجه

احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

– تشکیلات سومی که با مقتضیات روز هماهنگ باشد که علاوه بر برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی، وظیفه مهم نظارت راهبردی نیز در آن گنجانده شود.

آگاه شدن از نظرات کارشناسان این مرز و بوم، مجهز شدن به عقل جمعی است برای ایجاد سازمانی کم‌نقص، چابک و روزآمد که آثار به منصه رسیدن آن بر برنامه‌های میان‌مدت، بلندمدت و نظام بودجه‌ریزی کشور آشکار خواهد شد. از صاحبنظران و اهالی فن استمداد می‌طلبیم ما را در این راه یاری کنند. امیدواریم با پیمودن این مسیر، مردم عزیز کشورمان از این رهاورد بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام