آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ايجاد پشتوانه علمي تحول نظام اداري

دكتر عسكري آزاد در مراسم معارفه دكتر ملك‌اخلاق:

تربيت مديران و فراهم آوردن پشتوانه علمي تحول در نظام اداري وظيفه مركز آموزش مديريت دولتي است

امروز كشور دچار بحران در مديريت است و همه بايد براي حل اين مساله تلاش كنيم، بويژه مركز آموزش مديريت دولتي كه مسووليت هدايت و آموزش مديران دولت در سطح كشور را برعهده دارد.

جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: مركز آموزش مديريت دولتي دو وظيفه مهم كمك به گزينش و تربيت مديران و همچنين فراهم نمودن پشتوانه علمي، تغيير ذهنيت و تفكر به منظور تحول در نظام اداري كشور را عهده دار است و بايد براي ارايه چنين خدمتي به نظام مديريت كشور برنامه ريزي كند.

دكتر عسكري آزاد، در مراسم معارفه رئيس مركز آموزش مديريت دولتي كه روز شنبه 23 فروردين ماه جاري با حضور معاونان، روساي امور و مديران معاونت، همچنين مديران و كاركنان مركز آموزش در محل سالن اجتماعات اين برگزار شد، افزود: امروز كشور دچار بحران در مديريت است و همه بايد براي حل اين مساله تلاش كنيم، بويژه مركز آموزش مديريت دولتي كه مسووليت هدايت و آموزش مديران دولت در سطح كشور را برعهده دارد.

وي اظهار داشت: مركز آموزش مديريت دولتي افت و خيزهاي فراواني را از سر گذرانده و بر اثر تغيير و تحولات در دولت و سياست‌هاي آن، زيان‌هاي بسياري هم از جهت نيروي انساني و كادر تخصصي و هم از حيث اعتبار اجتماعي به آن وارد شده است.

جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با بيان اين مطلب كه هم‌اكنون در كشور 470 هزار مدير در بخش‌هاي مختلف نظام اداري دولتي نيازمند آموزش‌هاي تخصصي مرتبط هستند، اظهار داشت: تربيت و آموزش مديران براي انجام مسووليت و ماموريت‌هاي دولتي در سمت‌هاي مختلف اختصاصا بر عهده مركز آموزش مديريت دولتي است.

دكتر عسكري آزاد اضافه كرد: متاسفانه امروز مركز آموزش مديريت دولتي جايگاهي را كه در خور عنوان آن است، ندارد و ما بايد با تامل علمي دقيق، تدبير و همكاري اين مركز را به جايگاه واقعيش كه همان هدايتگري امور مديريت در دولت است، بازگردانيم.
وي ضمن اشاره به اين موضوع كه وظيفه اين مركز در اين مقطع زماني با توجه به گستردگي مراكز آموزش عالي و دانشگاه‌ها، ورود به بحث آموزش عالي ارائه مدارك تحصيلي دانشگاهي نيست، تصريح كرد: اگر چه از مقطعي از سال‌هاي 64 و 65 ، مديران مي‌توانستند به منظور ارتقاي دانش خود، مقاطع تحصيلي دانشگاهي را در اين مركز بگذرانند، اما امروزه با توجه به گستردگي مراكز آموزش عالي و دانشگاه‌ها، مركز آموزش بايد به وظيفه اصلي خود بازگردد و ما بدانيم كه نبايد به جاي دانشگاه بنشينيم.
وي افزود: آموزش تخصص‌هاي كارشناسي لازم در دولت به منظور افزايش بهره‌وري و كارايي نظام اداري جز در چنين مراكزي امكان‌پذير نيست و لذاست كه در امر چنين آموزش‌هاي و آموزش مديران نبايد خصوصي‌سازي كنيم. مركز آموزش مديريت دولتي بايد ضمن بازشناسي نيازهاي موجود در ادارات نسبت به برگزاري آموزش‌هاي تخصصي مرتبط اقدام كند.

جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، ضعف نظام اداري را در اجراي نظام بودجه‌ريزي عملياتي، ناشي از نا‌آشنايي بدنه اجرايي با اين مفاهيم دانست و ادامه داد: اينكه به رغم درآمد بالا در دولت گذشته، رشد اقتصادي منفي داشتيم، اينكه با فساد اداري مواجهيم و بهره‌وري در نظام دولتي در سطح مقبولي نيست، ناشي از آن است كارشناس كم داريم و اهتمام درخوري نيز به تربيت و آموزش مديران نداشته‌ايم.

دكتر عسكري آزاد در پايان اظهار اميدواري كرد كه دكتر ملك اخلاق به عنوان رئيس مركز آموزش مديريت دولتي با توجه به دانش و تجربه‌اي كه در اين عرصه دارند بتوانند با همكاري ساير مديران و همكاران به منظور ارتقاي آموزش در اين مركز توفيق يابند.

در اين مراسم از زحمات حجت‌الاسلام دكتر موسي زاده رئيس سابق مركز آموزش تقدير شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام